Inlägg från: Längtande Lina |Visa alla inlägg
  • Längtande Lina

30+ med första barnet 1-3 år

M73 skrev 2008-12-05 16:03:32 följande:
    jaha... kunde inte hålla mig utan tog ett test förut idag. svaaaagt streck men tre timmar senare börjar jag blöda. skit, skit, skit!
    Nej Men jag håller tummarna att det (precis som Pyttis skrev) inte betyder något!!! *kram*
    Mamma till Milton (061203) och Malva (080816)
  • Längtande Lina

I våran tidning idag stod det om mamma-barngympa (fast passet hette afrikansk dans) det tyckte jag lär jätteintressant! Jag är ju absolut ingen träningsmänniska, men det skulle jag vilja testa på!!!

Håller nu på och förbereda inför ytterligare ett kalas för Milton. Idag kommer Fredriks släkt hit och firar Milton. Dagens tårta är nu klar, fylld med tobleronemousse och hallonmousse, hoppas den blir omtyckt! Milton lär bli överlycklig när han ser att det är "cars" på i alla fall

• Längtande Lina
    sirre skrev 2008-12-06 12:27:08 följande:
    LLina; Det lät superkul!! vi hade lite afro dans som uppvärmning på vår mamma-baby gympa och jag gillade det skarpt men jag älskar att dansa!!Wow, vilken fin tårta. Har du gjort den själv??? Den ser ju jätteavancerad ut... men har ju sett fler exempel på dina goda bakkunskaper 
    Jodå jag har bakat själv

Ja, jag tycker också afrodans lät kul!!! Eftersom jag inte är så tränad så känns det som en lagom träningsform, jag älskar ju också att dansa!!!
  • Längtande Lina

Tack för alla kommentarer om min tårta...Den blev omtyckt....Milton blev helt salig när han såg den och han åt till och med av den!!! Idag ska det göras en ny till gästerna som kommer idag! Då blir det vaniljfluff och hallonmousse i den...tror det passar barn (då det är 5st som kommer idag, i varierande åldrar).

• Längtande Lina
    Piggley Wink skrev 2008-12-08 08:15:42 följande:
    Lina: Vilken läcker tårta! Vad är asfalten gjord av?
    Tack, marsipan
  • Längtande Lina
    Piggley Wink skrev 2008-12-08 11:39:10 följande:
    Nu ska jag till skolan och ta tag i grupparbetet, efter att ha suttit hemma i lugn och ro och pluggat på förmiddagen. Laddar för fullt för att hålla mej lugn och inte bli arg . Det är inte så lätt när folk bara förvränger allt och ljuger mej rätt upp i ansiktet men jag ska försöka hålla mej tills fi fått ihop ett klart projektarbete att lämna in!Lina: Visste inte att man kunde färga marsipan så mörk, vad har du använt?
    Jag fuskade och köpte en färdig infägad
  • Längtande Lina
    Lia, japp...bilarna är också köpta! De är av plast, så nu har Milton dem som leksaker

Kaz, vad duktig Simon är med bokstäver...så gulligt
  • Längtande Lina

Och krya på er alla sjuklingar....usch vad jobbigt det måste vara!!! Det här förskräckliga höst/vinter vädret gör ju en inte piggare

• Längtande Lina
    Aggis, här har vi inte heller någon valmöjlighet! Barnen får vara 20timmar/vecka. 9-14, 4 dagar i veckan!!!
  • Längtande Lina
    Vi4, håller med om att det bli för kort tid på dagis för dem med småsyskon...Milton kommer dit precis när dem ska gå ut, så får han leka ut, sen in och äta och sova...sen hinner han vara vaken mellan 15 min och 5 min typ innan jag hämtar honom...så han vill ju aldrig gå hem...han vill ju leka där inne!!! Känns lite tråkigt

Sen måste dem ju också var hemma alla lov (åtminstone här i Västerås) så 16 veckor per år så är han hemma (10 veckor på sommaren....)
Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år