Inlägg från: LångaLinda |Visa alla inlägg
  • LångaLinda

30+ med första barnet 1-3 år

Drutten: Ja, Albert pratar väldigt mycket för sin ålder! Just nu står han här bredvid mig och säger "Nu titta jag på datorn. Min tur!"
    Skulle inte ha visat roliga klipp på youtube för några veckor sedan!

• LångaLinda

Sara: Jag hade en liten knöl, men kollade aldrig upp den så den inte blev större. Har inte tänkt på att den kommit igen.
    Var dock och kollade en annan knöl ett par veckor innan jag plusade, och de gick då igenom båda brösten med mammografi och gjorde även en punktion på knölen. Allt såg ok ut, tack och lov!

Tycker att det låter rimligt att det är samma körtlar som spökar igen! Lycka till på kontrollen!

• LångaLinda

LängtandeLina: Oj, vad jobbigt med Miltons sovproblem! Är det fortfarande lika illa?

Hemma från rutinultraljudet!
    Allt såg bra ut, hon gjorde en grundlig genomgång av alla organ, visade ögongloberna (!) och kunde se att barnet inte var harmynt. Kändes som att hon var fantastiskt duktig, och det gav mycket mer denna gången (går privat på barnmorskegruppen denna graviditeten).
    Blev framflyttad två dagar, till 29/5, och såg en tydlig snopp två gånger, så det var inte fel att kalla bebisen för lilleman! Vi frågade inte rakt ut, men jag sa "man såg vilken sort det var ganska tydligt också väl?" och hon svarade, jo det syntes ju rätt bra på en bild där, men jag anger inte kön om det inte specifikt efterfrågas. Och det gjorde vi ju inte.

Gick det inte att lägga in bild i trådarna förut? Om det fortfarande går, är det någon som kan förklara hur? Är nybliven plusmedlem!
  • LångaLinda

Stackars lilla Edvin! Hoppas att det går över snart!

Lägger in en mindre bild här från UL, måste ju testa mitt plusmedlemskap! Hoppas det funkar!

ultraljud v 18+3

• LångaLinda

Eftersom vi tycker att det är lika svårt med killnamn den här gången som förra, så tar vi tacksamt emot era favoritkillnamn här eller i gästboken!

• LångaLinda

Tack Milla! Nej, det behöver inte alls börja på samma bokstav! Jag gillar Alfred, men det blir lite väl likt Albert, va?
    Vilmer är en favorit hos mig just nu, sambon tycker att det är sådär...

• LångaLinda

Måste bara berätta vad Albert sa nu för en stund sedan när jag skulle natta honom:

Vi brukar alltid prata lite om dagen när vi lagt oss (har börjat natta honom i vår säng, eftersom han snart ska få en egen säng). Han kom ihåg att vi sett bebisen idag, han sa "doktorn maskin på mammas mage. Albert såg bebisen på tv. Bebisens huvud och bebisens mage"
    Min lilla älskade goding! Vad mycket de förstår ändå, fast de är så små!

När vi var där och han tröttnat på att sitta hos pappa, ställde han sig vid fotändan av britsen och tittade fundersamt. Sedan sa han: Mamma, vad gör du?

• LångaLinda

Melker är jättefint, och passar bra med Albert, som ju också är lite gammaldags!

• LångaLinda

M73:
    Simon och Joel är jättefina namn tycker jag, Simon finns med sedan Alberts tid i magen, Joel är ett släktnamn på min farmors sida, men där säger sambon NEJ!

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år