Inlägg från: LångaLinda |Visa alla inlägg
  • LångaLinda

30+ med första barnet 1-3 år

Hej tjejer!

Bra att du startade ny tråd, sirre!

Lalandia var jag på för typ 20 år sedan, anar att det hänt en del sedan dess!

• LångaLinda

Tack så mycket, pyttis och kaz!

Tänkte på er när jag hörde om snökaoset på Arlande när klockradion gick på igår morse, aggis! Skönt att lill*n stannade kvar därinne! Men nu är det snart dags att komma ut va? Eller känner du fortfarande att du vill vänta?

• LångaLinda

Arlanda ska det naturligtvis stå! Och jag tänkte såklart att det nog är oväder i sthlm också då... *övertydlig*

• LångaLinda

Stort grattis till lilla Selma, Aggis! Jättefint namn!

• LångaLinda

Hej alla!

Hinner nästan aldrig skriva här, men nu måste jag dela med mig av gårdagens stora händelse!
    Igår eftermiddag när jag hämtat Albert på dagis, låg vi och gosade lite i soffan. Jag klappade lite på magen och pratade om den lilla bebisen därinne. Då klappade Albert också magen och sa "Hej lilla bebis!"
    Bara någon minut senare kände jag de första rörelserna från lilleman! De var starka och tydliga, eller så kanske jag bara kände igen dem denna gång. Nu är jag i v 17, när jag var gravid med Albert kändes det ingenting förrän i v 22 (moderkakan i framvägg). Det var ju fantastiskt att känna rörelserna, men det som gjorde det extra magiskt var att det var storebrors röst h*n svarade på! Så himla mysigt, kändes som att syskonen connectade!

• LångaLinda

Oyra: Det blir nästan exakt 26 månader mellan dem om barnet anländer som planerat...

• LångaLinda

Ja, det kommer Felix säkert att göra!
    Det sötaste är när Albert drar upp sin tröja, tittar på magen och säger: Albert osså bebis i magen"!

• LångaLinda

Agronom: Njuta av er underbara bebis och härliga 2-åring låter underbart! Hoppas att vi också får känna så till sommaren!

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år