• sirre

30+ med första barnet 1-3 år

Kikar inom en snabbis innan barnkalaset... och nyheten jag sökte fanns

Grattis till Selma!! Låter som du oxå fick en snabb andra förlossning!! ska bli kul att läsa mer sen. Älskar ditt namnval Kraaaaam o njut med er lilla familj!!

• sirre

M73; Usch va trist... hoppas som de andra att det ändå inte är kört!

Själv har jag själv fått tillbaka min mens idag... känns konstigt nu att jag alltid ska ha den nu, om det inte ändras att vi vill ha fler barn, men haft jätte molvärk o kännt mig konstig. Precis som sist kom den nästan exakt 1 månad efter sista amningen

• sirre

kaz; Gullig han är men han säger ju i alla fall bokstäverna och det är väl jätteduktigt Jag har oxå jättesvårt med egentiden men har nästan bestämt mig för att börja träna fotboll igen efter jul för att få den träningen jag vill på bestämda dagar o tider Min man jobbar ju helg nu så vi har ganska mycket tid tillsammans i veckorna ändå. Dessutom när det är helg så hämtar min mamma o pappa Alma jättemycket... vi va hos dom o åt frukost sen stannade hon där. Så lite lyx har jag nu!

Även jag kan bli sugen på en trea eller att vara gravid igen... nu när jag ser min svägerska kan jag oxå bli väldigt avis och längtar men undrar om den tiden när man inte känner det kommer... som mamma som har fått 6 barn Min man däremot vill inte ha fler... man han har ju aldrig kännt den känslan med graviditet o amning som är så svår att slitas från.

• sirre

LLina; Det lät superkul!! vi hade lite afro dans som uppvärmning på vår mamma-baby gympa och jag gillade det skarpt men jag älskar att dansa!!
    Wow, vilken fin tårta. Har du gjort den själv??? Den ser ju jätteavancerad ut... men har ju sett fler exempel på dina goda bakkunskaper 

• sirre

kaz; Jag rekommenderar verkligen mamma-baby gympa, så kul att se de små hur de kollar in vad man gör och en bebis lyfe oxå på rumpan när vi gjorde det

Milla; Usch vad jobbigt... jag tycker det är jobbigt att bara höra på mina små med sin hosta. Hoppas du slipper akuten ikväll, inget kul det!

Siggan; Alma är oxå sån att man ska gå upp direkt när hon vaknar... NU mamma säger hon men vill oftast ner o kika på tv så då kan vi mysa där lite. Hon vaknar som väl är inte så tidigt 7.30-8 är det vanligaste.

Mandra; Låter gott!!!

• sirre

Alma började oxå med att prata om allt i färgerna och grön är fortfarande favvis färgen Nu är det bara bokstäver här oxå. Igår när vi va o shoppade så stod vi en bit från DOMUS då sa hon mamma, där är både O som i Olle M som i mamma, mommo, moffa o S som i stefan... Sen tänkte hon lite sen sa hon O som i Oskar oxå Vi har en bok Majas alfabet som hon älskar o läsa Har även kollat de bokstäverna med magnet men la tillbaka dom för jag tror hon vill ha dom på sitt rum och Olle är farligt aktiv just nu

Krya på alla sjuklingar. Även vi har ju dragits med hosta, täppta näsor och nu även magsjuka... Tänkte gått till kyrkis idag men det har bara runnit av A får hoppas vi kan gå på avslutningen imorgon iaf.

Juni; Trist med människor som tror de vet bäst... vad har man majoritet till????

Pyttis; Vad duktig o huslig du är... jag vill oxå lära mig att sy!!

• sirre

Vi4; Även jag blir rörd när jag läser om din fina förlossning och hur du beskiver lillebror, även vi har en lillebror som är helt sin egen Vet hur det är med matglad gosse oxå så inte konstigt du får ägna dig åt honom så här i början, njuuuuut av det!! Grattis än en gång och hoppas dina värden snart blir bättre så du får lite mer ork. Kramar

M73; Triiiiist!!!! Hoppas det ger sig snart. Kram till dig

Kaz; Ja, hon är ganska slug när hon väl tar för sig saker. Lyssnar o iakktar sen bara kommer det. Vet inte vem hon fått det av Man får passa sig... Idag sa hon till min man: Pappa, sån blöja har mamma i sina tRosor (har börjat betona alla R) Då visade hon på brödpaketet då det såg ut att va en binda på den, fatta att hon har kollat in mig nu när vi varit på toaletten tillsammans! Vi fick oss ett gott skratt i alla fall

• sirre

Wilma; Jättefin Tomtetroll, även jag såg inget plåster!!

Siggan; Dålig planering... vi får veta ganska tidigt att det ska vara ute men vi hade det så även förra året så va lite förvarnad... förra årets klänning ska vi ha på Luciadagen inomhus för att lussa hos några släktingar

Juni; skönt ni blev klara. Jobbigt när man är beroende av andra oxå.

Hej Almisen

Agronom; Man har skuldkänslor till o från för båda barnen men minns oxå att första tiden tänkte man ofta på A, hon visade sitt genom att börja hitta på andra saker varje gång jag ammade för att jag skulle vara uppmärksam på henne. Att låta henne vara med så mycket som möjligt i skötseln av lillasyster tror jag gör henne en stolt storasyster, Alma har älskat att pyssla med lillebror o torka lite på honom

Idag upptäckte jag när de busar på golvet att hon drog honom i armarna för det skulle gå fortare för honom... här är verkligen full rulle varje dag. UNDERBART Självklart får hon inte göra så...

• sirre

Gbg; Wow, kan hon redan gå!!?? Hon är väl inte mer än 10 månader??? Har för mig att hon oxå är född i mars... Olle kryper bara men börjat resa sig på knäna lite

Mycket diskussioner om dagis ser jag. Vi har 15 tim/v och de får vi bestämma själva hur vi vill lägga dom... vi har tis o tors 9-15. Det verkar vara väldigt olika från kommun till kommun... Vi har varit nöjda med det och vet att Alma har fått göra saker de dagar hon är där om hon missat något och då ofta med någon annan som oxå missat för de inte varit där. Tror annars att det är ganska likt Mirmis förklaring på hur dagen är det är därför vi valt de tiderna vi har.

• sirre

Gustie; Trist med en sjukling och missat lusse-firande!! Krya på er!

Imorgon ska vi till kyrkan o lussa redan kl 8.30... får väl se om man hinner det, får ju gå upp tidigt för att hinna men har packat o plockat fram allt idag. Myyyys är det i alla fall. Bara älskar denna månaden

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år