• sirre

30+ med första barnet 1-3 år

Välkommen till 30+tråden för oss som fått första barnet!

Här samlas vi vars barn passerat ettårsstrecket,
    några barn har till och med firat sin tvåårsdag.
    Från ÄL-stickor och Clearbluetestande till graviditetsillamående och förlossningsfunderingar. Och här är vi nu - med våra underbara barn som inte är bebisar längre!

VÅRA SYSTERTRÅDAR:

30+ med första barnet under 1 år:
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m33502850.html
     30+ som väntar syskon:
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m33870106.html
     30+ samlingstråd för alla aktiva "gamlingar":
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m34461275.html
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-12-28 23:10
    Ny tråd för de som väntar syskon: www.familjeliv.se/Forum-11-237/m39590157.html
  • Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år
  • sirre

Heeeej alla Hittade ingen ny tråd så jag startade en och har länkat till en del men hjälp gärna till att sprida, hinner inte mer nu...

Håller på att packa för fullt o fixa för imorgon åker vi till Lalandia, ska bli så skönt!! Har haft fullt upp i helgen då maken jobbar, själv har jag varit på partaj och varit ganska sliten... två små gör ju inte att får någon vila heller

Ha en bra vecka alla!!

• sirre

LLina; Precis som Sara skriver är Lalandia ett bad- och lekland i Danmark. Vi tillsammans med kompisar o deras två barn har hyrt lyxstugan... med bastu o bubbelkar... i tre nätter. Där finns både varmtvatten bad för små och ska tydligen finnas hur mycket som helst för större barn. Sen finns det lekland när man inte vill bada mer, gym och andra aktiviteter om man vill vara aktiv... väldigt nära Tyskland oxå så blir en tripp dit för maken o hans kompis oxå Kika gärna inom på www.lalandia.dk wow vad mycket reklam jag gjorde där

Sara; Jag har lagt länken till Lia i hennes gästbok

Minimalla; Usch ja, vad trist med datorn.. vill inte vara utan min

Nu ska jag lägga mig... helt slut nu av packandet! Ses till helgen! Kramar på er

• sirre

Heeeej. Nu har även jag hittat hit igen efter mysiga dagar på Lalandia och sen en helg full med adventspyssel och städ... vilket avslutades med julskyltning!! Trevlig första advent till er alla!!

Siggan; Läste om att A va blyg inför andra, precis så är Alma oxå. Vi tycker ju att hon är framåt o pratsam här hemma men jag märker att hon blir blyg så fort hon kommer bort... hos vissa bara till en början Hon vill alltid göra saker men när det väl gäller vill hon inte och är det något nytt vi kommer till vill hon gärna att jag ska bära henne först. De på dagis upplever henne inte alls så som vi gör här hemma... AKTIV!! 

Olle har fått sin första tand och börjat krypa när vi va iväg

Pyttis; Jag säger bara usch för F-kassan.... de är verkligen hopplösa!!! Krya på dig!!

LLina; Hur är det med Milton??

Vi4; GRATTIS till nomineringen! Vilken fin kretik från ditt jobb! snart dags för dig oxå.

Kaz; Skönt amningen känns bättre nu.

Säkert massa mer jag tänkt kommentera men glömt det....

• sirre

Helenas; Vad skönt att du fått höra de härliga hjärtljuden!!!! Som du skriver är de ju ljuv musik

LLina; Usch ja, med hjärnskakningen... hur länge menar de att det kan komma efter?? Skönt att det är bättre idag.

Nisse; Även jag pratade med sjukvårdsupplysningen när A skulle ta penicillin i 2 mån men mutor gick ganska bra här, hon är ju helt tokig i godis... tyvärr. Undra vad hon fått det ifrån Även coca älskar hon men får sällan men nu sista penicllinet så gick det ok att blanda med det... ett tips från läkaren då tabletten smakade skit... och sen gör det ju inget om hon aldrig vill dricka det igen!

• sirre

Agronom; Spännande... det kanske är på G snart då fast du verkar njuta för fullt av dina sista dagar som gravid

Mandra; Det där lät smarrigt!! Vilken huslig tjej du är själv får jag vara nöjd om det blir lite lussekatter och pepparkakor, men tycker det är kul om jag väl bara får tiden....

Det där om att gömma penicillin i maten slutade jag snabbt med när A klöktes och spydde varje gång vi testade... SÅ äckligt är det penicillinet! Vi har själva testat att prova lite och smaken är verkligen konstig så vi började med att spruta in vätskan, läs tvingade, men sen ville nog hon själv ha kontrollen så hon ville dricka det och va hur duktig som helst.

Idag har jag pysslat... först gjort en jättefin krans till dörren i lingonris och rutigt band runt. Sen va det pyssel på dagis så det blev lite tomtar o snögubbar... alma gillade bäst att pensla lim eller rita med penslarna

• sirre

Ett stort GRATTIS till Milton på 2 årsdagen

Wilma; Usch, det där låter inte kul! HOppas allt blir bra snart!

Vi4; Åhhhh, då är det snart på gång för dig!!

Verkar även som Agronom är på gång

Mandra; tänkte på er i natt då du sa att Tyra sovit i din famn för sin hosta... Olle har oxå sovit två nätter hos mig nu då hans tänder värker och näsan igentäppt. Så trött idag! Skönt att hon är bättre nu iaf, glömde skriva det igår

• sirre

Wilma; Stackars Trolla. En operation på en liten är ju aldrig kul... Kramar till er

• sirre

Grattis till Vi4 Själv får jag lite pytteskinn när jag läste det... det är ju en sån underbar tid där på BB och den första tiden med den som man väntat så länge på.. åhhh vad myyys!!

• sirre

Nu har även jag lagt in vårt julkort i mitt galleri om någon vill kika

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år