Inlägg från: Milla C |Visa alla inlägg
  • Milla C

30+ med första barnet 1-3 år

Sitter och blädrar igenom trådarna, och bara väntar på att vi också ska få magsjukaFundersam. Iofs så går det varken på jobbet eller på G´s förskola, men alla andra på våra trådar verkar ju ha eller ha haft det denna vinter (som iofs inte är slut än - det har snöat i flera dagar här).

Mamma till världens finaste Gabriel, och Knytet i magen BF 14/4-09
  • Milla C
    oyra skrev 2009-02-08 15:48:24 följande:
    Har en lugn dag efter tvåårskalas igår . Det var väldigt lyckat och trevligt, men det är ju bara att inse att februari är en tung månad, tre av fyra bjudna barn var sjuka! F och a-kusinen (sysslingen) hade dock väldigt roligt, och det var ju lugnare för gamligarna att det bara var två sockerhöga tvååringar som sprang runt runt runt i lägenheten .
    Grattis i efterskott! Och visst räcker det gott och väl med två busungar att hålla reda på . Var på ett tvåårskalas där det var tr tvåårskillar - som även går på samma avdelning på förskolan - och det var alltid någon som slogs eller bråkade med någon annan .
  • Milla C
    Olimpia: Jag känner igen det där med att vi svenskar är svåra att "komma in på livet". Had en pojkvän för ett antal år sedan vars mamma kom ifrån Frankrike, och när hon flyttade till Sverige så visste hon imte att man inte "ska" sätta sig bredvid folk på bussen. Så hon satte sig och pratade med människor på bussen och lärde sig svenska jättefort .
  • Milla C
    Linda: Jag har samma problem som du. Har fått köpa inkontinensbindor på Apoteket för att slippa skämmas ute bland folk när jag är förkyld (inget skoj med avsläjande fläckarGenerad)
  • Milla C
    Assar: Tummar och tår !

Linda:Vilken sötnos! Gabriel är nästan omöjlig att fota - han ska hela tiden ha kameran och titta, trots att man inte fotat något .
  • Milla C

Här låg vi nog oftast steget före i barnsäkring. Fast första gången Gabriel var "utackorderad" hos en kompis fick hennes man väääldigt bråttom att sätta en grind för deras trapp. De har en kille som är tre månader yngre än G, och som alltid varit lugn som en filbunke. De leker dock jättebra ihop. Vadå "opposites atract" .

• Milla C

"Vi drar till fjällen..."
    I morgon bitti åker vi på fjällsemester och återkommer söndag kväll .

Ha det bra alla bästa mammorna!

• Milla C
    Mandra: Åh! Kan man lägga in en beställning på en sådan förlossning ? (Fast jag skulle förstås vilja ha den ett par dagar innan BF )
    Stackars små sjuklingar. Ge Vilya en stor glass ifrån mig .
  • Milla C

Jag måste bara skriva ner guldkommentaren jag fick av Gabriel alldeles nyss: Han gick ganska lång dag på förskolan idag eftersom jag var på psykologbesök, och var trött och hängig när jag hämtade. Alltså fick han som han ville när han ville "Titta Täve". Vi har en inspelningsbar hårddisk på boxen, så det finns många barnprogram inspelade. Efter att ha sett ett avsnitt av "Dora" kom ett "Elias"-avsnitt. "Kommer Eias" sa Gabriel. "Ja, vill du se det?" frågade jag, "Nää, vill se By..." sa Gabriel. "Vill du se Byggare Bob?" frågade jag. "Ja, nää, vänta lite" svarade Gabriel . Tänk vad de snappar upp ändå .

• Milla C
    Grattis Stella och Albin på födelsedagen!! (Och Minimalla och Vi 4 med män också förstås )
  • Milla C

Oups! Det blev felGeneradGenerad. ALbin fyller ju tre år om exakt två månader, inte idag...

• Milla C

Jag är så ledsen och arg så jag vet inte vad jag ska ta mig tillGråterSkrikandes! Har hela kvällen försökt att få tag på maken - först för att höra när han skulle komma hem och sedan för att höra var han gjort av Gabriels goseflodhäst (som är den viktigaste skaen som finns). NU klockan 20.00 ringer han! "Oj, jag glömde visst att ringa och säga att han förljde med till förskolan idag. Och jag har inte haft någon möjlighet att ringa dig förrän nu." Ursäkta mig, men karlsloken började jobba halv nio i morse. Det MÅSTE ha funnits två minuter att ringa till mig och tala om att han var sen. Och att ta med Hippo till förskolan är över huvud taget helt fel. Han har två gosedjur där som han sover med, och den fajten får man faktiskt ta på morgonen för att Gabriel ska kunna sova på kvällen. Svaret? "JAg KAN faktiskt inte lämna en kreativ process som även omfattar fem andra för att ringa. Och Hippo kan jag inte göra något åt. Jag får sova inne hos Gabriel i natt." Men snälla! Jag måste ju veta att jag kan få någon form av stöd när Knytet är född om två månader. Annars kan jag ju lika gärna byta lås och klara mig på egen hand i vilket fall som helst.

Eller överreagerar jag tycker ni?

• Milla C
    Kusin Knase: Och det är ju dessutom svårt att hämta "Hippo" om förskolan redan hunnit stänga... Maken kommer vid 21-21.30 någonting. Gabriel somnade helt fantastiskt vid tjugo över sju faktiskt. Men jag vet av erfarenhet att hittar han inte "Hippo" i natt så blir det liv.
  • Milla C
    Kusin Knase: Har nu läst i din blogg, och kan bara säga att när Gabriel är som mest trotsig och helt hysterisk så har jag också gått ifrån ett tag. Inte i hans rum, för det ligger på övervåningen och den "dagliga verksamheten" sker oftast på nedervåningen, men i hallen eller vardagsrummet. Bättre det än att brista totalt, eller hur?
  • Milla C
    Piggley Wink skrev 2009-02-24 21:00:54 följande:
    Milla: Håller med Knase om att man blir, och absolut FÅR bli tokig av sånt!
    Jag vet att man kan glömma saker, det är inte det (fast i det här fallet så är det ju verkligen "fel" sak som glömts). Det är mest det där med att han inte ens kan vara anträffbar eller höra av sig när han blir jättesen. Jag menar, två minuter högst tar det att ringa och säga "Älskling, jag blir sen. Pussa Gabriel god natt ifrån mig". Det blev ju inte bättre av att det enda "riktiga" vi hade att göra middag av var ingredienser till raggmunk - och jag kan inte göra raggmunkar om de ska gå att äta.
Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år