Inlägg från: Serendipity |Visa alla inlägg
  • Serendipity

30+ med första barnet 1-3 år

LL: När Teodor var yngre så hände det att han "undertempade" fast han hade feber. Dvs, hans kroppstemp sjönk ner under 36 (hans normala är 37.1). Låter ju som om Milton är sjuk!

• Serendipity

Hope: Ja, Mollipect är värsta speedet! Fast bara i en timme, sedan brukar Teodor slockna. Vi brukar dra nytta av "ruset" om han är sjuk, för då är han pigg nog att äta och dricka..

• Serendipity

Hope: Ja, precis, Efedrin är ju väldigt uppiggande!!! Vaddå ite hört talas om. Jävla sköterskor!

• Serendipity
    Vi 4 skrev 2008-12-03 14:57:52 följande:
    Halloj, kikar bara in för att säga att jag vaknade av en rejäl värk i morse kl 5.30, samtidigt släppte slemproppen och en liten blödning kom, sedan hade jag ganska regelbundna värkar som blev längre och intensivare fram till kl 10.30, då hade jag ca 1 min långa värkar med 2-4 min mellanrum så vi ringde förlossningen. Kände mig jätteförväntansfull och glad. Men precis då när jag ringde avtog det och sedan har jag bara haft några enstaka värkar per timme. Blev ganska nedslagen faktiskt. Försöker nu vila och äta, men de värkar som kommer gör rejält ont och jag tycker inte om att ligga eller sitta när jag får dem för då gör det så himla ont, samtidigt kan jag ju inte stå upp hela tiden, det kan ju ta flera dagar eller veckor (hoppas inte) till. Kramar!
    åh! Du håller säkert på att öppna dig!!!
  • Serendipity
    M73 skrev 2008-12-08 16:45:45 följande:
    sara; kom en rejäl mens så det är nog inte så mkt att hoppas på tyvärr... H gissar mest när det gäller färger o siffror, försöker öe henne lite mer på färgerna nu för jag tycker det är praktiskt om hon har lite koll. tror de pratar en del om bokstäver på hennes dagis men hon är inte särkillt intresserad för det mestaidag har jag handlat mjöl, choklad o jag vet inte vad, nu sjutton skall här bakas! Tänker få till ett pepparkakshus med... ar jättelängesedan jag hade ett, nog inte sen jag var fjorton eller så...
    Samma här angående färgerna. Vissa dagar kan han flera stycken, men andra dagar säger han "blå" om allt. Siffror och bokstäver gissar han inte rätt alls, han bara "låtsasläser".
  • Serendipity

Kan bara rekommendera att läkaren skriver ut piller som ni delar i flera bitar och smusslar med i en sked glass/sylt/yoghurt. Funkade bra för oss.

• Serendipity

Vi var också på dagislusse idag, det gick fantastiskt bra! Det var utomhus och vi föräldrar fick inte visa oss innan, för att inte barnen skulle bli störda.

Svar på tråden 30+ med första barnet 1-3 år