• sussiq2

vårdnadsbidrag

nån som utnyttjar det eller ska. jag skulle vilja när bebisen kommer i april men eftersom det är bara barn upp till 3år känns det inte lönt att forlorar hans dagis plats. min son fyller ju 3 i juli.

• Svar på tråden vårdnadsbidrag
  • SaramedM

Du måste säga upp förskoleplatsen för att kunna utnyttja det

• Lilla Mimsan

Jag skulle svarat likadant som inlägg 1 men försöker på ett annat vis.
    FP och vårdandsbidrag kan du inte få samtidigt. Barnet måsta ha fyllt 1 år.
    Så för din son kan du inte söka, bara om du inte går på FP och säger upp förskoleplats
    För ditt ofödda kan du alltså söka from 1 års dagen men då får du inte ta ut FP

• SaramedM

Lilla Mimsan skrev 2008-11-21 15:34:12 följande:

Jag skulle svarat likadant som inlägg 1 men försöker på ett annat vis.FP och vårdandsbidrag kan du inte få samtidigt. Barnet måsta ha fyllt 1 år. Så för din son kan du inte söka, bara om du inte går på FP och säger upp förskoleplatsFör ditt ofödda kan du alltså söka from 1 års dagen men då får du inte ta ut FP
    Plus att man måste ha tagit ut ett visst antal fp för barnet man söker för
  • Lilla Mimsan
    SaramedM skrev 2008-11-21 15:41:40 följande:
    Lilla Mimsan skrev 2008-11-21 15:34:12 följande: Plus att man måste ha tagit ut ett visst antal fp för barnet man söker för
    Japp! 250 dagar!
  • sussiq2

så man får inte ta vb för äldre syskonet om man har fp för en ny även om man säger upp försköleplats. (det jag menade var att jag vet att man måste säga upp platsen och tycker inte det är lönt eftersom jag skulle endast får vb i 3 månader)

• mandelblomma
    sussiq2 skrev 2008-11-21 15:44:53 följande:
    så man får inte ta vb för äldre syskonet om man har fp för en ny även om man säger upp försköleplats. (det jag menade var att jag vet att man måste säga upp platsen och tycker inte det är lönt eftersom jag skulle endast får vb i 3 månader)
    precis, du kan inte ta både och.
  • sussiq2

jag har ju tagit nästan all fp för aldre sonen. nya fp skulle vara på bebben

• sussiq2

har nu sett att jag var lite otydlig med mitt första inlägg. förlåt. så vem får ta vb då?

• mandelblomma
    sussiq2 skrev 2008-11-21 15:46:34 följande:
    jag har ju tagit nästan all fp för aldre sonen. nya fp skulle vara på bebben
    du får ändå inte ta det om du tar fp på ett nytt barn.
Svar på tråden vårdnadsbidrag