Gravid och migrän hjälp?!
Hej! Testade plus i tisdags efter mitt första IVF. Har alltid haft mycket migrän och har haft det i tre dar nu men vågar ju inte ta nån medicin! Nån som känner igen sig och har några tips?
Hej! Testade plus i tisdags efter mitt första IVF. Har alltid haft mycket migrän och har haft det i tre dar nu men vågar ju inte ta nån medicin! Nån som känner igen sig och har några tips?
Jag har en läkartid idag så jag ska fråga då! Zomignasal, är det nässpray?
Jag inbillade mig att migränen skulle försvinna så fort man blev gravid... dumt va? Förhoppningsvis blir det bättre åtminstone!
Lycka till nu med ruvandet!
dio: tack för tipset! Allt är värt att prova!
Känner igen den metoden! Har nog provat... Inte melon, men pizza och cola! Inte sååå bra för resten av kroppen kanske .
Min doktor sa att Bamyl koffein brus inte var så bra att ta, fast jag fattade inte varför? Vet att det inte är bra i slutet pga ökad blödningsrisk vid förlossningen, men är det farligt för fostret?
Dexofen är okej att ta, fast det funkar ju sådär mot migrän...
Jag brukar få migrän både vid mens och andra tider också. Nu har jag vart bättre i några dar, peppar, peppar...
fruTf: Dexofen kan man ta, funkar bäst ihop med alvedon.
nallebusig: jag vet att jag tog Bamyl när jag väntade min dotter för 12år sen, men då stod det inte på rören att de skulle undvikas vid graviditet, det står det ju nu så då undrar man ju om de forskat fram nåt nytt?
Jag har precis haft ett sånt tre-dagarsanfall... Hemskt! Tyvärr funkade inte Citodon... fick några av mormor som jag prövade. Jag har fått Dexofen utskrivet men det funkar inte heller.
Akupunktur har jag provat tidigare under två omgångar, det hjälpte inte då, men vem vet, kanske är annat nu?
Jaha? I FASS står det ju att det inte finns tillräckligt med undersökningar gjorda på gravida. Fast det står också att inget negativt har kunnat påvisats... svårt att veta! Dexofen och Citodon funkar inte vid kraftig migrän, bara vis spänningshuvudvärk... ibland...
Nej, det skulle han säkert inte ha gjort! Visst ska man ta medicin med måtta, men har man kraftig migrän så är det ju hopplöst ibland.