Gravid och migrän hjälp?!
Hej! Testade plus i tisdags efter mitt första IVF. Har alltid haft mycket migrän och har haft det i tre dar nu men vågar ju inte ta nån medicin! Nån som känner igen sig och har några tips?
Hej! Testade plus i tisdags efter mitt första IVF. Har alltid haft mycket migrän och har haft det i tre dar nu men vågar ju inte ta nån medicin! Nån som känner igen sig och har några tips?
För det första GRATTIS!
Jag lider med dig - jag är inne på tredje dagen själv, men jag ruvar bara (dag 8) och kan inte heller ta något...
Har fått tips att stå på huvudet (eller åtminstone hålla huvudet upp och ner). Hjälper tillfälligt, men man kan ju inte hålla på så hela tiden.
Jag har hört att man kan som gravida använda, på läkares ordination, zomignasal och att den inte ska påverka. Men vore jag som du skulle jag ringa vårdcentralen eller en BM! Själv försöker jag bara uthärda, än så länge...
Prova japansk pepparmyntsolja. Det finns i hälsokostaffärer. Du smörjer in tinningar och pannan med det och så vilar du ett tag. Det är srtarkt och ögonen tåras med den kan hjälpa till att lätta migränen ett tag.
Jag har en läkartid idag så jag ska fråga då! Zomignasal, är det nässpray?
Jag inbillade mig att migränen skulle försvinna så fort man blev gravid... dumt va? Förhoppningsvis blir det bättre åtminstone!
Lycka till nu med ruvandet!
dio: tack för tipset! Allt är värt att prova!
Andra utprovade husmorstips efter år av migrän själv:
Honungsmelon, coca cola och pizza haha Fett, koffein ( går säkerligen lika bra med kaffe med det gillar jag inte) och...vet inte vad honungsmelonen ger.
Men det kan bara fungera i första stadiet av migränen inte när den har blommat ut.
Det finns absolut inga vetenskapliga studier utan det är mina egna observationer
Känner igen den metoden! Har nog provat... Inte melon, men pizza och cola! Inte sååå bra för resten av kroppen kanske .
hehe nä det är ju en annan sak
min migrän blev bättre när jag blev gravid när jag fick migrän tog jag panodil supp. ng´t som e bra e bamyl m koffein brus finns receptfritt på apoteket jagtog dte när jag var gravid m hör m din bm innna.. akupunktur i öronen fick jag av bm det va super bra sen cocacola oxå efter grav så blev det mkt värre m det e en annan historia
Hej tjejen!
Min läkare på IVF-kliniken sa att jag INTE fick använda Zomig Nasal, som jag brukar ta, när nedregleringen väl var avslutad. Fick inte ta den varken under sprutperioden, ruvning eller ev graviditet.