• Asia1

Välling..

Välling innehåller höga halter av Gluten, vilket skall introduceras i skydd av amning/ersättning.

Amning/ersättning skall stå för huvudintaget av barnets födointag under hela det första året. Det handlar inte om att ersätta mål utan att lägga till mål.

Dessutom är ersättning långt nyttigare än välling.

Välling är flytande gröt. Välling finns inte utanför norden. Det är alltså inte särkillt livsnödvändigt med välling.

• Asia1

Zack o Bella skrev 2008-11-21 15:57:49 följande:

Äh!! Så du menar på fullaste allvar att man ska helst ge 5 mål ersättning PLUS välling/gröt/mat som tillägg??
    tja, om man nu ska likställa ersättning med amnin, vilket man ska, och det är tanken att man ska amma/flaska fritt, dvs när barnet ber om det, så JA. Men gröt och välling är faktiskt ingen nödvändighet.
  • Asia1

Zack o Bella skrev 2008-11-21 16:17:45 följande:

Ok, men jag skulle iaf aldrig amma mina barn när dom är så stora..Sen att andra gör det är ju bra..
    är man stor om man är 6 månader?
  • Asia1
    ludenben skrev 2008-11-21 16:24:50 följande:
    jo för vissa är det en nödvändighet. För de som inte blir mätta på ersättning. Blir de det, kanon då finna kanske ingen anledning att byta men alla barn är inte lika. Bonaza gjorde en väligt bra tråd om just det med barns olikheter. Den heter "alla barn" och den var bra faktiskt. Nu handlade inte den om välling utan att alla barn är olika. Det är det som gäller här med. Vissa barn mår bra av ersättning, vissa barn mår bra av välling, vissa mår bra av majsvälling, vissa mår bra av amning. Det finns inte nåt som varenda unge mår bra av.
    det har jag heller inte påstått. men jag syftar till att i övriga världen finns ingen välling, och där mår barnen också bra.
  • Asia1

jag pratar inte om helamning. ja vi bor i sverige.

• Asia1

det skadar ju inte att läsa på lite innan man testar.

• Asia1

bara för att man inte ger gröt eller välling är väl inte enda alternativet helamning?

• Asia1

min dotter åt inte mycket mat då heller. men hon har aldrig ätit gröt eller välling. Barn överlever ju i andra länder, utan välling. Jag menar att ersättning är bättre. Inte att man inte får ge välling.

Svar på tråden Välling..