FlowerPowerMama skrev 2009-01-31 09:41:00 följande:
Jag använder mestadels citrontvålen från Minimundus, helt kanon!Galltvål gillar jag bara på gräsfläckar, förstår inte alls andras lovord om den...Är det riktigt svåra fläckar som inget medel bitit på så är maskindiskmedel i tablettform jättebra!1 tablett löser man upp i varmt vatten och sen får plagget ligga i vattnet ett par timmar eller mer, har tagit bort massor av fläckar för mig, bla 2 år gamla sandfläckar på shorts som jag hade gett upp hoppet om, de blev som nya och lillasyster kunde ärva!
milimina skrev 2009-01-31 11:45:36 följande:
vi använder alla kläder på dagis det är ju det de är till för - att användas! och hittills har jag inte stött på nån fläck som galltvålen inte bitit på vet att många säger att de inte tycker den funkar men här tar den allt, inklusive gamla intvättade fettfläckar! men den ska vara flytande jag har en lösning på 1/5 galltvål och 4/5 vatten i sprayflaska som jag sprayar på fläckar innan jag lägger plaggen i tvätten. tar outspätt om det är riktigt svåra fläckar, och ibland en liten klick i tvättmedelsfacket på maskinen om det år många plagg med fläckar.jag köper inte fler kläder än att de blir använda. så junior använder alla sina kläder innan vi byter storlek och jag lägger undan de urvuxna till nästa barn. det jag gillar mest med märkeskläderna är att de behåller både färgen och formen så fint! alla hm- och lindexkläder ser ju ut som trasor efter ett tag...
Tack för tipsen! Dom är är nu sparade
Man är ju inte riktigt van med massa fläckar än..