Tack smultronhjärta!Sonen har 92 nu och en rejäl kulmage .. bör jag satsa på 98/104 då?
Åh ingen aning faktiskt..men jag tyckte nog allt den krympte aningens i tvätten! Moonkids dressar brukar iofs vara stora tycker jag men just velouren är ok enligt mig..Du kan ju annars gå efter principen- heller för stort än för litet
Smultronhjärta skrev 2008-12-04 22:50:27 följande: aj då, vågar man beställa till en som inte är en smalis tro? vilken storlek har du och vad väger barnet? Dom är ju så snygga, men trist om de inte passar.
Har en 86/92 och sonen väger runt 11kg men han hade kunnat väga mer..då hade den suttit bättre. Finns gott om plats att växa i den för honom så jag hade chansat om jag var du- den är så retro och fin i velouren
Hoppas det räcker med 90 till min dotter då, hon har strl. 80-86 annars.
Jag tror det blir jättebra- min son kommer fortfarande i 80 och han har 86 annars Att tröjan är kort blir mer märkbart om barnet har lång överkropp- som Ängelns son
Kan bero på att NS egentligen inte får "reas" i webshoppar Ibland kommer det ändå..tex på tag 3 betala för 2 eller som på My Baby med 30% på Army just nu (handlade de där igår)