fostret dör i v.7-8
Jag har två barn, ett på 13 år och ett på snart 4 år. Däremellan hade jag sex mf. Nu håller vi för fullt på med en ivf-behandling då det inte blir ngt alls på naturlig väg. Efter vår äggplock så fick vi veta att av mina 7 ägg så var 3 dubbelbefruktade. Enligt läkaren så innebär det inte tvillingar utan att embryot får dubbel kromosomuppsättning. Ett sådant ägg fäster lätt och blir till en graviditet men det slutar alltid med mf. Det kan vara en förklaring på mina mf. Med barn nr 2 tog jag Folacin och TrioB i förväg. Vid konstaterad grav, började jag med dagliga injektioner av Fragmin fram till v.20 då microproppar vid bildandet av moderkakan också är en trolig mf-orsak. Hoppas att du får ngn reda och att något av det jag berättat kan vara till hjälp. Läkaren vid IVF-kliniken sa att om inte denna provrörsbefruktning leder till graviditet så kommer de nästa gång att göra en sk. ICSI-befruktning av mina ägg. Alltså ta en spermie och injecera den i ägget för att vara säker på att det bara blir en spermie och inte två som befruktar. Lycka till och jag håller tummarna för dig.