Desperat behov av råd och hjälp!
Hej!
Min sambo har en son sedan ett tidigare förhållande som är 10 år gammal. Tillsammans har vi två barn på 2,5 resp 3 mån. Nu är det så att hennes pojke har väldiga bekymmer i skolan då han har inlärningsproblem och helt enkelt inte förstår när man ger honom instruktioner eller försöker förklara för honom. Detta har resulterat i att min sambo får sitta ca 3-4 timmar varje kväll med honom för att göra hans läxor och jag får ta hand om allt annat. Våra gemensamma barn, matlagning och allt annat. Dessutom får hennes pojke väldiga aggressionsutbrott pga att han känner sig frusterad med skolan (igår slog han sönder hela handfatet i badrummet). Dessutom är det tjat och tjafs med honom om precis allt man ber honom att göra från morgon till kväll. Jag har bitit ihop nu i flera år men känner att jag inte orkar mer. Familjen har ingen tid ihop pga att min sambo tillbringar hela kvällarna med hans läxläsning och uppe på det allt tjat och agressionsutbrott där saker i hemmet slås sönder. Pojkens pappa bor 8 mil ifrån oss och kan tydligen inte hjälpa till och avlasta oss under veckorna utan det är min sambo som får ta allt. Nu känner jag att jag inte vill ha ett sånt här familjeliv. Jag vill inte att mina barn ska växa upp i en familj som kantas av bråk, tjafs och aggressioner. Jag är heller inte beredd att på egen hand ta hand om hem, mat och våra gemensamma barn. Jag har länge tyckt att pappan ska ta sitt ansvar och avlasta min sambo och mig genom att ha honom varannan vecka. Är det för mycket begärt? Det är ju för fasen han som är pappan. Jag orkar inte mer nu och det får bli ett omedelbart slut annars så har jag inget val än att lämna min sambo. Vore tacksam för råd och hjälp. Finns någon där ute som har liknande problem?