• barnsäng

Vrinnevi

Här ska jag egentligen inte skriva då min erfarenhet av Vrinnevi är katastrofal. Men jag har också en underbar erfarenhet från kejsarsnittet med min dotter som jag valde att göra på VIN trots allt som hänt.

Men nu är det ju så att du faktiskt får välja själv var du ska föda. Om du berättar för dem att du inte vill till Norrköping så kan de inte tvinga dig. Det gäller bara att vara tydlig. Du kan till och säga om det är någon specifik läkare som du inte vill träffa så blir de tvungna att lyssna på dig. Vi har mer att säga till om än vi tror.

Oavsett vad du än väljer så önskar jag dig lycka till!

• barnsäng

annca: Efter det som hände min son på VIN så berättade de att man själv fick bestämma var man skulle föda nästa gång och jag utgår verkligen ifrån att det gäller alla och inte bara när det har hänt någonting drastiskt.

Jag hoppas att du får din vilja igenom i alla fall.

• barnsäng

maddelin: Ja i regel fungerar det så i vårdsammanhang. Det är större chans att få bra vård än att bli felbehandlad och tyvärr så hör jag till de som råkat ut för just felbehandling i grov form. Men om jag blir gravid igen så kommer jag ändå föda mitt tredje barn på VIN för sannolikheten att samma sak händer igen är nästintill obefintlig plus att jag väljer bort den personal som var inblandade i min sons död. På VIN finns en av Sveriges mest kunniga ultraljudsbarnmorskor och en verksamhetschef som är helt underbar i alla avseenden.

Svar på tråden Vrinnevi