• Miss Q

Adresser och bilder på pedofiler och våldtäktsmän

Triskele skrev 2008-12-03 18:12:57 följande:
    Svar på #1233Dom nära dig kommer med största sannolikhet aldrig hamna på denna lista.Därmed kommentaren om falsk säkerhet.Lär dina barn att försvara sig mot det istället. Det hjälper garanterat bättre.
    Du läste över huvud taget inte vad jag skrev va?
  • Miss Q
    Triskele skrev 2008-12-03 18:22:07 följande:
    Svar på #1235Jag läste och avfärdade det som den ursäkt det är.
    Ja men det är ju INTE samma sak som att i efterhand ställa frågor eller påstå saker som jag redan besvarat innan du skrev inlägget.
  • Miss Q

fenomena83:

Har han våldtagit en vuxen för sju år sen?
    Tja. Jag lär ju inte släppa in honom om jag är själv hemma.

har han våldtagit ett barn för 7 år sen (eller 50 om du så vill)?
    Flyttar med mina barn.

• Miss Q

Läste en intervju som grundarna till sexoffender.se hade gett. Där får de frågan ang det här med att det är olagligt osv. men då säger dem att de är värt det om ETT enda barn blir räddat. Och jag håller med. Allt är värt det för barnens skull...

• Miss Q

Elisabeth83 skrev 2008-12-16 22:20:35 följande:

Men får man verkligen begära ut någon annans straffregister?? Har inte orkat läsa hela tråden..
    Ja. Obduktionsprotokoll +bilder också för den delen.
  • Miss Q

Micke skrev 2008-12-16 22:28:10 följande:

Elisabeth83 skrev 2008-12-16 22:20:35 följande:
    Nej belastningsregistret är inte offentligt, så du kan inte läsa ngn annans register. Däremot kan du begära ut enskilda domar.
    Jo, det är sant. Läste fel...
  • Miss Q

Elisabeth83 skrev 2008-12-16 22:31:29 följande:

Jag blir lite skrämd när jag läser denna tråden.. visst är det hemska brott de begått!! Men jag kan inte hjälpa att tycka att det är etiskt/moraliskt fel att hänga ut brottslingar. Är jag ensam om att tycka detta? Deras släktingar? Oskyldigt dömda som faktiskt riskeras att hängas ut?
    Nej, jag håller med om att det är tragsikt för de anhöriga. Men jag tycker ändå att det är en prioriteringsfråga och hellre en ledsen anhöriga än ett våldtaget barn. och JA, det gäller även om jag är anhörig.
  • Miss Q

Micke skrev 2008-12-16 22:34:13 följande:

Miss Q skrev 2008-12-16 22:24:48 följande:
    inte heller obduktionsprotokoll är normalt offentliga handlingar. Ingår de i en förundersökning kan de dock bli offentliga.
    Vilket dem man ev skulle vilja läsa oftast gör...
  • Miss Q

Micke skrev 2008-12-16 22:35:23 följande:

Elisabeth83 skrev 2008-12-16 22:31:29 följande:
    Nej du är inte ensam om att anse att staten ska sköta straffandet så att vi kan ha ngn form av rättssäkerhet och inte överlåta det hela till ngn ilsken (obildad) mobb.
    Fast poängen är ju att vi som anser att det är rätt med de här sidorna inte anser att de på något sätt straffar utan bara gör allmännheten uppmärksam på dem som blivit dömda och straffade av just staten! Staten skulle ju alltid kunna göra alla dommar sekretessbelagda också för delen. Antar de inte anser att de ska mörkas...
  • Miss Q

Micke skrev 2008-12-16 22:41:27 följande:

Miss Q skrev 2008-12-16 22:35:43 följande:
    Möjligt. Så om ngn frågar om sjukjournaler är offentliga så svarar du ja?
    Sjukjournaler är aldrig offentliga. Nu pratade vi om obduktionsrapporter. Och troligen skulle jag svara ja eftersom frågan troligen skulle komma efter att någon intresserat sig för ett specifikt brott. Skulle någon fråga mig om de fick plocka ut Anna 80´s obduktionsrapport så skulle jag svara nej, tror dock aldrig den frågan kommer.
Svar på tråden Adresser och bilder på pedofiler och våldtäktsmän