• Triskele

Adresser och bilder på pedofiler och våldtäktsmän

Svar på #346
    Och hur ska dom få den genom att bli uthängda?
  • Triskele

Beyond Eternity skrev 2008-11-21 19:22:28 följande:

Det kan ju aldrig du avgöra. Jag kan visst skydda mina barn lite bättre om jag vet var det finns en dömd pedofil. Och det kan absolut kanske förhindra fler övergrepp.Om den pedofilen bor några kvarter från mig kan jag absolut vara mer vaksam ELLER så kan jag välja att flytta. Nu pratar du för andra igen som om du för talan för alla andra, du har ingen aning om föräldrar anser sig kunna skydda sina barn mer om de vet vem/vilka dömda pedofiler som finns i närheten.
    Du kan inte skydda dom från den som inte blivit dömd.
    Och att tro att man kan skydda sina barn från dömda är naivt. Man bör ju knappast ha mer koll på dessa än på andra. Allmän vaksamhet när det kommer till barn och att ge barn verktyg att försvara sig med hjälper. Inte uthängning.
    Dessa människor blir inte mindre brottsbenägna av att bli stämplade och uthängda.
    Jag garanterar att det finns pedofiler i din närhet som du inte ens misstänker. Och som aldrig blivit dömda av det enkla skälet att dom inte förgripit sig på något barn. Och dom kanske aldrig kommer göra det heller.
  • Triskele

Beyond Eternity skrev 2008-11-21 19:24:40 följande:

För dig är det kanske en falsk trygghet men INTE för mig och än en gång, du kan inte uttala dig om andras evetuella känsla om trygghet (eller vad det än må vara)att få ta del av denna informationen.
    Det är en falsk trygghet, ditt barn blir inte säkrare, du blir inte säkrare av dessa siter.
    Du kanske känner dig säkrare, men det är en illusion.
  • Triskele

kramgrisen skrev 2008-11-21 19:22:48 följande:

vaddå barn som hängs ut?
    Personer under 18 år är barn.
    Åtminstone tre av dom uthängda på den debatterade siten är födda 1992.
  • Triskele
    Svar på #358
    Det gäller ju även vuxna som begår sexövergrepp.
    Det är inte friskt att agera på det sättet mot en annan oavsett ålder.
  • Triskele

Beyond Eternity skrev 2008-11-21 20:19:58 följande:

Jag har aldrig pratat om dem som inte är dömda så jag lämnar det direkt. Du kan INTE avgör VAD som är säkert för mitt barn och vem eller vad jag kan skydda mitt barn ifrån, det kan bara jag! Att du ens ger dig in i att tala om för mig vad jag kan och inte kan ang mitt barn är direkt löjligt, så lägg ner det snälla du. Säkerhet utifrån en sajt med dömda pedofiler är en illusion för dig INTE för mig. Är det inte läge nu att du slutar tala om för mig hur min tillvaro är, vad som är trygghet för mig eller inte utifrån vad jag anser om dömda pedofiler från en sajt. Du har ingen aning om mig och mitt liv eller vad jag kan eller inte kan. Tyck vad du vill men tala inte om för mig ang mig, mitt barn och mitt liv, för det har du ingen som helst aning om!
    Jag kan precis som alla andra tänkande människor göra kvalificerade gissningar.

Och dom personer som jag känner som utsatts som barn har utsatts för saker av personer som uppfattades som pålitliga.
    Detta har upptäckts mycket sällan. Ofta har dessa gått med såren upp i vuxen ålder utan att delge någon vad som hänt.

Min upplevelse skiljer sig, jag blev utsatt av främlingar. Det hör till ovanligheterna. Och att ange en person som du litar på och som du älskar är betydligt svårare än att ange en främling. Ändå sa jag ingenting om vad jag råkade ut för till mina föräldrar. Dom hade inte en chans att förhindra övergreppen.

Det är naivt att tro att man kan skydda sina barn genom att fokusera på dömda förövare. Det är inte dom som är troligast som förövare.
  • Triskele

Beyond Eternity skrev 2008-11-21 21:45:45 följande:

...och gissningen du gjorde var allt annat än kvalificerad eftersom den handlade om mig, mitt barn och vårt liv... och denna tråd är inte startad för att du ska gissa saker om mitt liv, vad jag kan eller inte kan ang mitt barn. Det är oerhört tragiskt det du varit med om men tycker det är tråkigt att du behöver kalla mig och mitt beteende (utifrån vad jag tycker och känner) för saker som t.ex. naivt och att jag har stört beteende. Så jag skulle uppskatta om du lämnade mig som person utanför denna diskussion
    Det verkar känsligt uppenbarligen att uttala sig generellt om föräldrar och vad dessa kan och inte kan göra.
    Du kan inte skydda ditt barn fullständigt, det är inte praktiskt genomförbart. För någon.
    Det gäller inte bara dig, det är något alla föräldrar måste inse.
    Och att ha en dubbel standard är stört enligt mig.
    Du som person är inte relevant överhuvudtaget. Det här är något som är en generell sanning. Barn kommer alltid att vara i en utsatt situation, det går inte att skydda dessa till fullo.
  • Triskele

sakoline skrev 2008-11-21 22:08:02 följande:

Men efter att de suttit av sina straff bör de raderas från sajten. Eftersom de då sonat sina brott.
    Om dom inte ska vara där efteråt, varför ska dom då vara där från början?
  • Triskele
    LykkeLee skrev 2008-11-21 22:53:15 följande:
    Tycker det är mer oetiskt att förgripa sig sexuellt på någon. Dom får skylla sig själva!
    Sen när blev det ok att hämnas?
Svar på tråden Adresser och bilder på pedofiler och våldtäktsmän