Beyond Eternity skrev 2008-11-21 20:19:58 följande:
Jag har aldrig pratat om dem som inte är dömda så jag lämnar det direkt. Du kan INTE avgör VAD som är säkert för mitt barn och vem eller vad jag kan skydda mitt barn ifrån, det kan bara jag! Att du ens ger dig in i att tala om för mig vad jag kan och inte kan ang mitt barn är direkt löjligt, så lägg ner det snälla du. Säkerhet utifrån en sajt med dömda pedofiler är en illusion för dig INTE för mig. Är det inte läge nu att du slutar tala om för mig hur min tillvaro är, vad som är trygghet för mig eller inte utifrån vad jag anser om dömda pedofiler från en sajt. Du har ingen aning om mig och mitt liv eller vad jag kan eller inte kan. Tyck vad du vill men tala inte om för mig ang mig, mitt barn och mitt liv, för det har du ingen som helst aning om!
Jag kan precis som alla andra tänkande människor göra kvalificerade gissningar.
Och dom personer som jag känner som utsatts som barn har utsatts för saker av personer som uppfattades som pålitliga.
Detta har upptäckts mycket sällan. Ofta har dessa gått med såren upp i vuxen ålder utan att delge någon vad som hänt.
Min upplevelse skiljer sig, jag blev utsatt av främlingar. Det hör till ovanligheterna. Och att ange en person som du litar på och som du älskar är betydligt svårare än att ange en främling. Ändå sa jag ingenting om vad jag råkade ut för till mina föräldrar. Dom hade inte en chans att förhindra övergreppen.
Det är naivt att tro att man kan skydda sina barn genom att fokusera på dömda förövare. Det är inte dom som är troligast som förövare.