Miss Q skrev 2008-12-16 23:25:11 följande:
Micke: Det är fortf ingen skillnad i det avseendet. Jag kanske inte plockar ut båda domarna och då vet jag ändå inte om den friande domen. Jag läste fel i första fallet vilket jag skrev. De andra har jag redan diskuterat med dig. Tycker heller inte diskussionen leder någonstans. Det är sällan konstruktivt att plocka smulor och märka ord i en diskussion. Är du alltid sån som försöker tillrättavisa dem som har en annan åsikt än du för att höja din egen personliga status? Jag står fast vid min åsikt.
Så du ser inte skillnaden mellan att låta en myndighet handha uppgifterna och en anonym hemsida där personerna gömmer sig för att de inte vågar stå för vad de gör?
Då förstår jag att du heller inte ser ngn risk med uthängningen.
För övrigt att jag tvingas påpeka felaktigheter är inget jag gör för att "höja min status" (?).
Ska man föra en diskussion i ett ämne så är väl bra om man vet vad man diskuterar. Om en person då inte vem som stiftar lagarna, inte vet skillnaden på riksdag och regering eller tror att belastningsregistret är offentligt, ja då påverkar det ju givetvis detta personens inställning.
Så det är lämpligt att man har lite grundläggande kunskaper innan man uttalar sig om ngt.