• janne j

Adresser och bilder på pedofiler och våldtäktsmän

Det finns ett antal så kallade pedofiler som blivit felaktigt dömda och senare blivit frikända men de har likväl fått stämpeln pedofil/sexförbrytare på sig och den är svår/omöjlig att få bort. Det blir knappast bättre av att de blir uthängda på olika hemsidor fast det skiter visst folk i likaså att offren i många fall också hängs ut i och med att det i många fall är deras föräldrar eller syskon som har förgripit sig på dem.

• janne j
    Bedhead skrev 2008-11-15 20:42:32 följande:
    Någon som har lite tjära och fjädrar att låna ut? Eller varför inte bara brännmärka hela förövarens familj med ett X i pannan? Sorry alla, jag tycker ni är primitiva och blodtörstiga. En förövare kan alltid överrumpla ett offer, spelar ingen roll om ni sitter med era ungar och leker memory med pedofilbilder hela kvällarna. Förövaren har nämligen överaskningsmomentet på sin sida.
    Varför inte avrätta både förövare, hans/hennes partner och deras ungar för att ytterligare minimera risken för återfall och att nya sexförbrytare växer upp
  • janne j
    Micke skrev 2008-11-15 20:48:19 följande:
    janne j skrev 2008-11-15 20:44:27 följande: Varför dra gränsen där? Varför inte avrätta alla män när vi ändå håller på?
    Precis och icke att förglömma offren som blivit utsatta då det såvitt jag vet finns statistik på att dessa offer i högre grad än andra också blir pedofiler/sexförbrytare
  • janne j
    niagara skrev 2008-11-15 20:50:03 följande:
    klipp av allt heligt på pedofiler. har man satt på ett barn har man avverkat rätten till sin sexualitet. Punkt slut
    Och vad ska man göra med de kvinnliga pedofilerna då, sy ihop musen på dem och amputera tuttarna ?
  • janne j
    Andrea skrev 2008-11-15 20:57:40 följande:
    Varför är det tyvärr? Är man straffmyndig är är man. Det är just den här mentaliteten jag spyr på. Det är så synd om förövaren. Men OFFRET DÅ? Jag har skrivit det förrut, men får väl skriva det igen. Jag tycker inte heller det är rätt att anhöriga blir trakasserade, men tror ni verkligen att risken är speciellt stor? Vore intressant om ni kunde svara på inlägg 118.
    Du säger dig värna om offret men hur tror du offret upplever det när deras anhöriga blir uthängd på nätet och de indirekt blir uthängda?
  • janne j

Lilla Prussiluskan skrev 2008-11-15 21:26:22 följande:

varför ska allt vridas och vändas på? Är man dömd så är man. Varför ska det hemlighållas?
    Varför inte hänga ut offren samtidigt när man ändå håller på för det är vad man i realiteten gör när deras anhöriga hängs ut till allmän beskådan
  • janne j

Lilla Prussiluskan skrev 2008-11-15 21:28:22 följande:

Man kan inte skydda alla. Är det inte bättre att skydda framtida offer?
    Så du skulle glatt hänga ut dina ungar om de var offer, det skulle jag vilja se förrän jag tror på det
  • janne j

Lilla Prussiluskan skrev 2008-11-15 21:31:33 följande:

Jag pratar inte om offer, jag pratar om att det är bra att "hänga ut" dömda sexförbrytare.
    Fast du och många med dig fattar uppenbarligen trögt, i de allra flesta fallen är offrens förövare just deras föräldrar eller nära släktingar/vänner. Så hänger man ut brottslingarna så hängs per automatik även offren ut hänger du med eller ska jag ta det en gång till?
  • janne j
    Zamorak skrev 2008-11-24 11:54:47 följande:
    aldrig passé på sådana as
    Varför inte hänga ut alla som har gjort något kriminellt direkt så det är lika för alla ?
  • janne j
    Zamorak skrev 2008-11-24 13:09:28 följande:
    falsk enligt dig, och din åsikt e inget värd för mig
    På vilket sätt är det en trygghet för dig att veta vilka som för tillfället är inlåsta när din granne eller rent av arbetskamrat kan vara pedofil?
Svar på tråden Adresser och bilder på pedofiler och våldtäktsmän