• Kaniss

Rädd för att dö vid förlossning nr 2. Hur ovanligt är det att det händer??

Om du är så här orolig, ta då kontakt med din BM. Hon kan hjälpa dig vidare till spec.MVC där du kan få tätare kontakt med BM. Det är av yttersta vikt att du berättar detta innan det blir ett större problem för dig. Har du dessutom haft ångest tidigare i ditt liv så är det ännu viktigare.

Jag arbetar själv i branschen och har träffat många kvinnor med liknande frågeställningar/oro. Detta tas alltid på allvar av oss i personalen! Har arbetat på förlossningen och jag har bara varit med om dödsfall 1 gång! Detta berodde på att mamman redan innan var svårt sjuk! Prata med BM som kan hjälpa dig att få hjälp!

Ett annat tips till dig; SLUTA lyssna på skräckhistorier som andra har upplevt, prata istället med oss som faktiskt jobbar med detta och har vetenskap och beprövad erfarenhet i ryggen!

• Kaniss

När det nu finns tjejer här som är rädda för att dö på förlossningen så måste man ta det på allvar!

Då kan jag som vårdpersonal tycka att skräckhistorier likt den föregående är mycket onödiga. Jag förstår att din förlossning blev traumatisk för dig. Jag föreslår att du ventilerar det med en van lyssnare typ psykolog, kurator eler BM. Det är fel att ventilera detta på denna sida där så många har dödsångest!Kanske finns en annan tråd för dig?

Snälla respektera dessa människors rädsla, gör det inte värre genom att lätta på ditt eget tryck. Det är bättre att stötta varandra inte göra det värre.Det blir bara en ondcirkel till slut.

Svar på tråden Rädd för att dö vid förlossning nr 2. Hur ovanligt är det att det händer??