RÄDD!!!
Hej,
Jag hade en grymt jobbig första förlossning och jag drabbades utav panikångest/depression efter den. Men för 10 veckor sen födde jag en dotter. Jag va fruktansvärt rädd hela denna graviditet. Fick hjälp utav min barnmorska och utav en Aurora barnmorska, första gången hade vi ett långt samtal där jag fick beskriva min rädsla andra gången gick hon med mig upp på ett förlossningsrum och vi gick igenom allt som fanns där inne. Samt att vi samtidigt gick igenom mins sons förlossning detta hjälpte mig att bearbeta. Inför min första förlossning visste jag ju ingenting självklart visste man att det skulle göra fruktansvärt ont men man hade ju ingen aning. Bara allt man hade hört. Jag tror att min förlossning blev som den blev för att jag blev såf ruktansvärt rädd jag spännde mig hela tiden. Detta gjorde att allt låste sig.
Nu den andra förlossningen hade jag faktiskt med mig min mamma, gud vilket stöd det va. Försök att få hjälp utav din barnmorska att skicka en remiss till Aurora. Kände aldrig av min panikångest under den andra förlossningen allt bara flöt på så fint.
Hoppas vännen att det kommer att gå bra för dig, det finns inget grymmare än att föda barn det är en sådan mäktig upplevelse klart det gör ont men så fort lillen/lillan är ute så glömmer man den!!!
Är det något du undrar fråga bara så hoppas att jag kan hjälpa
dig!!
Kram