Inlägg från: Triggerfish |Visa alla inlägg
  • Triggerfish

RÄDD!!!

Jag var iofs inte förlossningsrädd innan, men jag kanske får skriva i denna tråd ändå?

Visst gör det ont med värkar, men det finns ju bedövning att få! Jag hade jätteont när jag kom in till förlossningen och tog därför en EDA. Efter det kände jag inte av värkarna alls. Jag låg i 4 timmar och småpratade med min man och undersköterskan och tittade på kurvan när värkarna kom. Men kände inget av dem. BM fyllde på dosen när värkarna började smyga sig på igen. Jag var fortfarande bedövad när jag krystande, så det gjorde inte heller ont. Jag sprack en del (Det tog bara 15 minuter att krysta fram bebisen). Jag var mkt rädd för att spricka innan förlossningen. Men jag märkte inte när jag sprack. Jag kände inget när jag blev sydd efteråt, jag fick ytterligare bedövning då. Och jag läkte ihop snabbt och har inga besvär alls av att jag sprack. Åt värktabletter den första tiden efter förlossningen när jag hade lite ont. Fantasierna om att spricka var liksom värre än verkligheten. Jag vill absolut inte bagatelisera din rädsla, men bara säga att det finns smärtlindring som fungerar.
    Hoppas att du kan prata med din BM om dina känslor! Lycka till med förlossningen!

Svar på tråden RÄDD!!!