• inkka

Vågar jag???

Och så kanske det finns vårdnadsbidrag i din kommun. Det ger ju några kronor extra iaf ett par månader (då din dotter snart är tre).

Jag är har två barn hemma och maken jobbar borta. Är jätteglad att jag inte behöver jobba också.

• inkka
    housewife skrev 2008-11-22 17:23:53 följande:
    Ja vi har nyligen gift oss men det är ju ingen garanti förstås.... Men jag känner likadant som du Nynne76 att barnen är bara små en gång och då vill jag bara vara mamma. Vårdnadsbidrag får man bara när barnet är mellen 1 och 2 år i min hemkommun tyvärr... Jag har funderat lite och till saken hör att jag och mannen försöker få till ett syskon och jag har svårt att bli gravid. Jag känner också att jag aldrig kommmer bli det så stressad som jag är just nu. Ska faktiskt fråga chefen om jag kan få bli tjänstledig ett tag. Få se om han går med på det, håll tummarna är ni snälla!
    Håller tummarna för dig Synd du inte kan få vårdnadsbidrag... Men, stanna hemma! Det hade jag gjort i ditt fall. Man kan spara massor på att vara hemma med. Det gäller bara prioriteringar. Lycka till!!
Svar på tråden Vågar jag???