• housewife

Vågar jag???

Hej alla!
    Är ny här och behöver några goda råd. Har en liten tjej på 2 1/2 år. Arbetar som förskollärare 75%. Nu till mitt dilemma. Min man arbetar borta i veckorna och är bara hemma från fre-sön, alltså är det jag som får sköta allt hemma o då menar jag ALLT! Med detta också ta hand om en liten tjej och sköta ett ganska krävande arbete där du förväntas vara glad o pigg jämt känns just nu bara för mycket. Funderar på att säga upp mig och bara hoppa in o jobba när det själv passar mig o resten av tiden vara hemma o njuta av min dotter. Tycker om att vara hemma, men vågar jag ta steget fullt ut? Hur klarar man sig ekonomiskt? Nån mer i samma sits?
    Kram på er

• Svar på tråden Vågar jag???
  • hammarby

Ni får väl räkna på det ekonomiska, funkar det så kör på! Ni slipper ju dagisavgiften om du är hemma..och så får du mer kvalitetstid med din dotter..

EDDIE 060913 DANTE 071019
  • inkka

Och så kanske det finns vårdnadsbidrag i din kommun. Det ger ju några kronor extra iaf ett par månader (då din dotter snart är tre).

Jag är har två barn hemma och maken jobbar borta. Är jätteglad att jag inte behöver jobba också.

• fiamalm

Bara det går runt ekonomiskt är det väl bara att göra det. Men tänkt på att du förlorar de pensionspengar din arbetsgivare betalar in för dig och du förlorar ditt SGI. Sen kanske du inte kan räkna med att få jobba lite extra, Sverige går ju mot lågkonjuktur och då är det timvikarierna som ryker först.

Annas kanske ett alternativ är att kolla om du inte kan få jobba 50% istället.

• Ella Mia

Du behöver en plan B också. Vad händer om du och din man skulle separera? Hur klarar du dig då?

• nynne76

Ella Mia skrev 2008-11-18 23:02:23 följande:

Du behöver en plan B också. Vad händer om du och din man skulle separera? Hur klarar du dig då?