• housewife

Vågar jag???

Hej alla!
    Är ny här och behöver några goda råd. Har en liten tjej på 2 1/2 år. Arbetar som förskollärare 75%. Nu till mitt dilemma. Min man arbetar borta i veckorna och är bara hemma från fre-sön, alltså är det jag som får sköta allt hemma o då menar jag ALLT! Med detta också ta hand om en liten tjej och sköta ett ganska krävande arbete där du förväntas vara glad o pigg jämt känns just nu bara för mycket. Funderar på att säga upp mig och bara hoppa in o jobba när det själv passar mig o resten av tiden vara hemma o njuta av min dotter. Tycker om att vara hemma, men vågar jag ta steget fullt ut? Hur klarar man sig ekonomiskt? Nån mer i samma sits?
    Kram på er

• Svar på tråden Vågar jag???
  • housewife

Ja vi har nyligen gift oss men det är ju ingen garanti förstås.... Men jag känner likadant som du Nynne76 att barnen är bara små en gång och då vill jag bara vara mamma. Vårdnadsbidrag får man bara när barnet är mellen 1 och 2 år i min hemkommun tyvärr...

Jag har funderat lite och till saken hör att jag och mannen försöker få till ett syskon och jag har svårt att bli gravid.
    Jag känner också att jag aldrig kommmer bli det så stressad som jag är just nu. Ska faktiskt fråga chefen om jag kan få bli tjänstledig ett tag. Få se om han går med på det, håll tummarna är ni snälla!

Svar på tråden Vågar jag???