Inlägg från: MINA GOA BARN |Visa alla inlägg
  • MINA GOA BARN

Husqvarna spis?

Det är den spis jag allrahelst vill ha. Vi har tittat på den sen förra vintern. Electrolux har också en likadan, men jag föredrar nog Huskvarnas pga deras låsmekanism på övre ugen som är mycket stabilare än vad det är på Electroluxen.

Spisen kostar ju en slant, men den har faktiskt sjunkit lite i pris också sen vi började kolla den.

Vi har även tittat på andra alternativ, också det Huskvarna eller Electrolux, finns ju många varianter. Bla en med dubbelugnar, men med vred som sitter nästan uppepå hällen. Jag undrar, blir det verkligen bra? Är vreden inte i vägen? Blir det inte väldigt flottigt runt vreden?

Jag längtar VERKLIGEN efter en ny spis, vi har jättefin kyl o frys från Electrolux i rostfritt eller vad det nu kallas, vad som saknas är ny spis och diskmaskin, sen kan vi också köpa nya underskåp....

Vår gamla spis är nämligen 70 cm bred, vit, gammal, ful o funkar sådär, hela vårt kök är sen -68, så det är hög tid att renovera köket. Problemet är bara att jag pluggar, så inkomsterna är mycket små. Suck, SÅ jag längtar efter en ny spis och nytt kök!

Lyckos och grattis er som har skaffat så fin spis!

Svar på tråden Husqvarna spis?