Inlägg från: älskarlivet81 |Visa alla inlägg
  • älskarlivet81

Vill flytta till Malmö.Men hur????

Börja bospara i HSB! Då får du tillgång till deras hyreslägenheter, det får man inte om man inte bosparar!

Det finns bra skolor i Malmö också! JAg jobbar själv på en skola, visst vi har problem ibland, men det har alla skolor mer eller mindre, däremot är vi många lärare som är väldigt engagerade och det smittar av sig på eleverna!

• älskarlivet81

Det finns ju skog bara en mil utanför Malmö!
    Jag har bott i Malmö och aldrig (peppar, peppar) blivit rånade..
    Jag jobbar som lärare och det är ett fåtal elever som inte har respekt för lärarna och så är det på alla skolor i hela landet!

leende69a skrev 2008-11-11 23:34:10 följande:
    Nej inte negativ, säger bara mina tankar! Jag tycker inte Malmö är bra alls!... jag längtade med tillbaka, men förstod snabbt att Malmö har förändrats mycket, visst en bra stad för vuxna... den kulturella delen och mycket annat har ju växt så det knakar och visst många konstlade miljöer som barn kan leka i, men ingen skog... ingen härlig doftande natur att leva i. Min son har blivit rånad 7 gånger och totalt misshandlad grovt väldigt grovt en gång, det finns ingen respekt för lärarna. Jag har jobbat på många av skolorna, då jag läste till lärare valde jag att se så många skolor som möjligt... säger bara det ÄR katastrof, det finns ingen respekt! visst har positivt att säga med, men det är mer för min egen del som vuxen då, med allt utbud som finns!
  • älskarlivet81

Visst Malmö har förändrats, men jag bor på Möllan och trivs med det, medan jag vet folk som aldrig vill sätta sin fot på Möllan för där är så hemskt.. Däremot vill jag inte bo här när mina barn ska börja på förskola/skola..

Jag tycker bokskogen är jättetrevlig, sen finns det Skrylle, Dalby etc.. Jag tycker bara du verkar så negativ, flytta härifrån om du inte trivs..