Inlägg från: älskarlivet81 |Visa alla inlägg
  • älskarlivet81

Vill flytta till Malmö.Men hur????

Börja bospara i HSB! Då får du tillgång till deras hyreslägenheter, det får man inte om man inte bosparar!

Det finns bra skolor i Malmö också! JAg jobbar själv på en skola, visst vi har problem ibland, men det har alla skolor mer eller mindre, däremot är vi många lärare som är väldigt engagerade och det smittar av sig på eleverna!

• älskarlivet81

Det finns ju skog bara en mil utanför Malmö!
    Jag har bott i Malmö och aldrig (peppar, peppar) blivit rånade..
    Jag jobbar som lärare och det är ett fåtal elever som inte har respekt för lärarna och så är det på alla skolor i hela landet!

leende69a skrev 2008-11-11 23:34:10 följande:
    Nej inte negativ, säger bara mina tankar! Jag tycker inte Malmö är bra alls!... jag längtade med tillbaka, men förstod snabbt att Malmö har förändrats mycket, visst en bra stad för vuxna... den kulturella delen och mycket annat har ju växt så det knakar och visst många konstlade miljöer som barn kan leka i, men ingen skog... ingen härlig doftande natur att leva i. Min son har blivit rånad 7 gånger och totalt misshandlad grovt väldigt grovt en gång, det finns ingen respekt för lärarna. Jag har jobbat på många av skolorna, då jag läste till lärare valde jag att se så många skolor som möjligt... säger bara det ÄR katastrof, det finns ingen respekt! visst har positivt att säga med, men det är mer för min egen del som vuxen då, med allt utbud som finns!
  • älskarlivet81

Visst Malmö har förändrats, men jag bor på Möllan och trivs med det, medan jag vet folk som aldrig vill sätta sin fot på Möllan för där är så hemskt.. Däremot vill jag inte bo här när mina barn ska börja på förskola/skola..

Jag tycker bokskogen är jättetrevlig, sen finns det Skrylle, Dalby etc.. Jag tycker bara du verkar så negativ, flytta härifrån om du inte trivs..

Jag är själv lärare och det man kan vara rädd för ibland är när man har hotfulla elever.. Jag hade en sådan elev för två år sen, avvisade man honom från lektionerna, så blev han svart i ögonen och tog tag hårt om ens handled.. Det var ingen trevlig upplevelse och där var jag rädd många gånger..

Eller elever som hotar med saxar etc..

leende69a skrev 2008-11-14 07:25:05 följande:
    Ok, vilket är Malmös värsta område då? Själv bor jag på rosengård och är uppväxt där och jag lovar... Det är STOR skillnad på då och NU inte bara på rosengård, kom inte och säg att det bara är där rosengård lindängen osv... hela Malmö är likadant! På tal om skogen... så ...*ler*... den där lilla bokskogen som HELA malmö strosar i på helgen?, jo där är ju lugnt och trevligt! Jsut nu har de skövlat bort en stor del av skogen för att bygga en golfbana! Ja ja har sett det, denna meshet hos lärarna och det Är katastrof... undrar vad man som lärare är rädd för!
  • älskarlivet81

Varför skulle Limhamn, bunkeflo vara värst? Dit vill vi ev flytta när vi får barn, dit eller till Husie.

Zamorak skrev 2008-11-16 06:23:04 följande:
    Malmös värsta område är limhamn , bunkeflo. Andra ställe som är jäkliga är stortorget och gustav.
  • älskarlivet81

Jag har bott i Malmö hela mitt liv och aldrig varit rädd när jag gått hem och då har jag bott på många olika ställen i stan, Slottstaden, Söderkulla, Möllan etc..

• älskarlivet81

Jo, men för den sakens skull kan det vara trevligt att bo där ute.. Där är bra skolor etc..
    Jag tvivlar på att, om vi skulle bosätta oss där, våra barn skulle få så dyra saker.. Men det får vi se när/om det blir aktuellt..

Zamorak skrev 2008-11-16 11:49:42 följande:
    Dit gick man när man behövde snabba och lätta pengar (har varit buse för länge sedan), ungdomarna där ute hade mobiler och dyra saker på och dom var lätta att råna. Det är tyvärr så fortfarande .
Svar på tråden Vill flytta till Malmö.Men hur????