Visst Malmö har förändrats, men jag bor på Möllan och trivs med det, medan jag vet folk som aldrig vill sätta sin fot på Möllan för där är så hemskt.. Däremot vill jag inte bo här när mina barn ska börja på förskola/skola..
Jag tycker bokskogen är jättetrevlig, sen finns det Skrylle, Dalby etc.. Jag tycker bara du verkar så negativ, flytta härifrån om du inte trivs..
Jag är själv lärare och det man kan vara rädd för ibland är när man har hotfulla elever.. Jag hade en sådan elev för två år sen, avvisade man honom från lektionerna, så blev han svart i ögonen och tog tag hårt om ens handled.. Det var ingen trevlig upplevelse och där var jag rädd många gånger..
Eller elever som hotar med saxar etc..
leende69a skrev 2008-11-14 07:25:05 följande:
Ok, vilket är Malmös värsta område då? Själv bor jag på rosengård och är uppväxt där och jag lovar... Det är STOR skillnad på då och NU inte bara på rosengård, kom inte och säg att det bara är där rosengård lindängen osv... hela Malmö är likadant! På tal om skogen... så ...*ler*... den där lilla bokskogen som HELA malmö strosar i på helgen?, jo där är ju lugnt och trevligt! Jsut nu har de skövlat bort en stor del av skogen för att bygga en golfbana! Ja ja har sett det, denna meshet hos lärarna och det Är katastrof... undrar vad man som lärare är rädd för!