Vill flytta till Malmö.Men hur????
Hej! Jag vill flytta till Malmö, för att där jag bor nu (i Uppsala) är väldigt dåligt med jobb. Arbetar på sjukhus som timvikarie och vet inte hur mycket kommer jag att jobba nästa månad, arbetgivaren kan tyvär inte erbjuda någon anställning pga dåliga ekonomi på sjukhus, dessutom kommer de att ta bort timvikarier.Jag vet att i Malmö det är mycket bättre med jobb och dessutom älskar jag Malmö och gillar människor som bor där. I alla fall....jag bodde i Malmö tidigare, men bara 6 mån. Har just nu 2 barn (7 och 1,7) och deras pappa bor också i Malmö. Pappan vill att vi alla flyttar till Malmö men han är helt opålitlig människa, därför det går inte att räckna med honom. Därför undrar jag hur kan jag flytta till Malmö helt själv med mina barn? Hur flyttar t.ex. studenter? För man få antagnings besked ca 1,5 månad innan studiestart. Hur ordnar de lgh på så kort tid? Hur flyttar man sina saker och barn?....Vilken skola är bra för mitt barn? För jag vet att Sofielundsskolan är fruktansvärd! Därför är jag oroligt om mitt barn hamnar i liknande skolan. Jag har massor med funderingar. Kan någon snälla ge mig några (vilka som helst) tips vad kan jag göra för att flytta på den lättaste sätt för mig och mina barn. Tackar.