• Anonym (tjej)

Tvångstankar, OCD

Usch jag har väldigt jobbiga tvångstankar, skadetankar. Jag är så rädd för knivar och vill helst slippa ha några hemma överhuvudtaget. Antingen är jag rädd att jag ska få ett ryck och skada mig själv eller mina djur eller sambo. Så fort knivarna är i närheten blir jag nervös och tänker att jag måste skärpa mig och koncentrera mig noooga så jag inte går och gör något dumt. Har haft skadetankar så länge jag minns och har pratat med min kurator om det här, hon säger det är ofarligt och att jag inte är farlig. Förr när jag jobbade i vården fick jag tvångstankar om gammlingarna bara för de är så svaga och hjälplösa. Det handlar ofta om hjälplösa individer eller djur som inte kan försvara sig som jag får tankar om. Självkalrt vill jag inte ha dom ..det är så jobbigt.

• Anonym (tjej)

Har föresten alltid vart väldigt neurotisk av mig, hade panikångest förr och hypokondri. Nu är det somsagt bara tvångstankarna som stör mig det andra kan jag hantera men detta verkar aldrig gå över.

• Anonym (tjej)
    Deprimerad skrev 2008-12-17 14:27:08 följande:
    Anonym (tjej) skrev 2008-12-17 14:20:35 följande: Jag är farlig för mig själv med kniv, det kan jag allt säga! Skulle skära upp en ostpåse med en kniv och misslyckades totalt, slutade med ett extra hack i ringfingret. Det gjorde då inte ont, skrattade åt hur patetiskt det var, att lyckas göra något sådant... Haha
    Fast tvångstankar handla om något man är rädd för att göra, jag är rädd att "råka" sticka mig själv eller ta livet av mig fastän jag INTE vill såklart.
  • Anonym (tjej)
    Anonym (tvång) skrev 2008-12-18 11:58:57 följande:
    Anonym (tjej) skrev 2008-12-17 14:20:35 följande: där sa du nåt jag inte tänkt på innan! Att man är rädd att skada hjälplösa! så är det för mig med! Vid ett tillfälle var jag livrädd för att jag skulle knivhugga min hund. Det borde ju ha med ansvar att göra. man har ansvaret för nått som är hjälplöst och då blir det jobbigt.
    Ja precis. Det är ju så. Har hört det är vanligt att man får det om just "hjälplösa" som inte kan försvara sig. Just därför man får det.
Svar på tråden Tvångstankar, OCD