Karlstad förlossning
Hej, någon som vet hur karlstad förlossning är? Nu (redan börjar jag bli nervös) ska föda i Januari...
Har haft så ont denna vekca och kännt mig så ensam.
Hej, någon som vet hur karlstad förlossning är? Nu (redan börjar jag bli nervös) ska föda i Januari...
Har haft så ont denna vekca och kännt mig så ensam.
Widgren: ja det är första - längtar väldigt mycket
Kommer precis från en tråd om hemgång från BB. Hur har ni upplevt det på BB i Karlstad?
Jag har inte legat där sen 2002 då min son föddes och fick då känslan av att de ville att man skulle "packa sig därifrån" så snart så möjligt (möjligt att jag bara inbillade mig det).
Men hur är det nu? Hur har ni upplevt det? Känner man sig välkommen att ligga kvar?
Jag ville åka hem efter 2 dygn men de ville inte släppa iväg mig. Men då var min son liten för att vara född i v 40+2. Fast han mådde prima när jag ville åka hem.
Miss Snö skrev 2008-11-19 20:22:07 följande:
Efter 6 timmar görs en sk hemgångskontroll och om allt är ok så får man åka hem. De där 6 timmarna är nån magisk gräns för att inte sjukhuset ska stå ansvarigt om något skulle gå på tok.
Menar att man måste stanna 6 timmar eftersom de flesta komplikationer som kan uppstå EFTER en fl kommer inom den tiden, och då är man fortfarande kvar på lasarettet.
Man får gå hem tidigare om man vill, men då får man skriva på ett papper om att sjukhuset frånsäger sig allt ansvar om något skulle bli galet.