• Widgren

Karlstad förlossning

Hej, någon som vet hur karlstad förlossning är? Nu (redan börjar jag bli nervös) ska föda i Januari...
    Har haft så ont denna vekca och kännt mig så ensam.

• Svar på tråden Karlstad förlossning
  • MaryD

Kommer precis från en tråd om hemgång från BB. Hur har ni upplevt det på BB i Karlstad?

Jag har inte legat där sen 2002 då min son föddes och fick då känslan av att de ville att man skulle "packa sig därifrån" så snart så möjligt (möjligt att jag bara inbillade mig det).

Men hur är det nu? Hur har ni upplevt det? Känner man sig välkommen att ligga kvar?

• Miss Snö

Jag ville åka hem efter 2 dygn men de ville inte släppa iväg mig. Men då var min son liten för att vara född i v 40+2. Fast han mådde prima när jag ville åka hem.

• MaryD

Miss Snö skrev 2008-11-19 20:22:07 följande:

Jag ville åka hem efter 2 dygn men de ville inte släppa iväg mig. Men då var min son liten för att vara född i v 40+2. Fast han mådde prima när jag ville åka hem.
    Men då var deras anledning att vilja hålla kvar dig att din son var liten då?
  • Frezalo
    MaryD skrev 2008-11-19 14:01:04 följande:
    Kommer precis från en tråd om hemgång från BB. Hur har ni upplevt det på BB i Karlstad? Jag har inte legat där sen 2002 då min son föddes och fick då känslan av att de ville att man skulle "packa sig därifrån" så snart så möjligt (möjligt att jag bara inbillade mig det). Men hur är det nu? Hur har ni upplevt det? Känner man sig välkommen att ligga kvar?
    Finns ingen vanlig bb-avdelning i Karlstad. Om man haft en komplikationsfri förlossning får man ligga kvar på patienthotellet, men from 080101 finns det inga bm där.
    Jag har 0:- på kontot, men är världens rikaste människa!
  • MaryD
    Frezalo skrev 2008-11-20 20:36:21 följande:
    Finns ingen vanlig bb-avdelning i Karlstad. Om man haft en komplikationsfri förlossning får man ligga kvar på patienthotellet, men from 080101 finns det inga bm där.
    Ja, på patienthotellet låg jag med mitt första barn. Jag hörde at bm inte fanns där längre nu och känner viss besvikelse då jag tyckte det var hela grejen med patienthotellet.

Så om jag haft en komplikationsfri förlossning så hänvisas jag alltså till patienthotellet eller hem?
    Efter hur lång tid då?
  • Frezalo

Efter 6 timmar görs en sk hemgångskontroll och om allt är ok så får man åka hem. De där 6 timmarna är nån magisk gräns för att inte sjukhuset ska stå ansvarigt om något skulle gå på tok.

• MaryD
    Frezalo skrev 2008-11-20 20:55:58 följande:
    Efter 6 timmar görs en sk hemgångskontroll och om allt är ok så får man åka hem. De där 6 timmarna är nån magisk gräns för att inte sjukhuset ska stå ansvarigt om något skulle gå på tok.
    Que? Gå på tok?
  • Frezalo

Menar att man måste stanna 6 timmar eftersom de flesta komplikationer som kan uppstå EFTER en fl kommer inom den tiden, och då är man fortfarande kvar på lasarettet. Man får gå hem tidigare om man vill, men då får man skriva på ett papper om att sjukhuset frånsäger sig allt ansvar om något skulle bli galet.

• MaryD
    Frezalo skrev 2008-11-20 21:02:35 följande:
    Menar att man måste stanna 6 timmar eftersom de flesta komplikationer som kan uppstå EFTER en fl kommer inom den tiden, och då är man fortfarande kvar på lasarettet. Man får gå hem tidigare om man vill, men då får man skriva på ett papper om att sjukhuset frånsäger sig allt ansvar om något skulle bli galet.
    Ha ha ha! Jag trodde du menade tvärtom: Att de vill få iväg en fort efter dessa sex timmar för att sedan slippa ta ansvar för de komplikationer som kan uppstå efter det

Shit, du höll på att få mig att föda i nåt annat land
Svar på tråden Karlstad förlossning