• Widgren

Karlstad förlossning

Hej, någon som vet hur karlstad förlossning är? Nu (redan börjar jag bli nervös) ska föda i Januari...
    Har haft så ont denna vekca och kännt mig så ensam.

• Svar på tråden Karlstad förlossning
  • Widgren

Miss Snö- , Oj, läskigt! Tur att det gick bra! Va skönt då. Jo lite upp och ned iblend men för det mesta är den bra. Har problem med rygg och så men det är inte hela världen! =)

Mirjis- , Oj va nyligen! =) Grattis!! Gick förlossningen bra?

• Indy500

Jag födde där för 2 o ett halvt år sen nu.
    Jag har inget att klaga på! Funkade jättebra.

• mludvigs

Kan inte direkt säga hur de är under själva förlossningen men jag fick söka akut där i våras och jämför jag med mottagandet där emot mottagandet på min vanliga förlossning (Södersjukhuset i STockholm) så fick jag MÅNGA gånger bättre kontakt och kände mig mycket mer omhändertagen på förlossningen i Karlstad. Så hade jag inte redan haft ett barn sedan tidigare och all ordnad barnvakt här hemma så hade jag stannat kvar i Karlstad och bett att få mitt barn 'levererat' där!

• Widgren

Va roligt att alla är nöjda med Karlstad sjukhus och förlossning!
    Nu känner jag mig mycket tryggare! Tack alla!
    Nu är det väl bara väntan kvar... Inatt drömde jag att jag födde en flicka och jag och min sambo satt och grät och var så glada!! Sen när jag vaknade hade jag ett leende på lepparna och allt känndes så bra ändå!
    Tänk va underbart det kan vara!

• LyckaJones
    Widgren skrev 2008-11-12 12:23:31 följande:
    Va roligt att alla är nöjda med Karlstad sjukhus och förlossning! Nu känner jag mig mycket tryggare! Tack alla! Nu är det väl bara väntan kvar... Inatt drömde jag att jag födde en flicka och jag och min sambo satt och grät och var så glada!! Sen när jag vaknade hade jag ett leende på lepparna och allt känndes så bra ändå! Tänk va underbart det kan vara!
    Vilken fin dröm
  • Benz

födde i karlstad för ca 3 veckor sen :) personalen på förlossningen var jätte bra!
    Men dom hade dålig koll efteråt, när det är första barnet så vill man få lite stöd å råd från dom som kan lixom, men vi låg på sjukhuset tors-sön. å dom va bara inne å tittade till oss på lördag! å då funderade dom hur det gick osv.. sen gick dom igen :/

som tur var så är min grabb väldigt tyst å snäll så allt gick ju bra, vi klarade ju oss själva! :) men det var iaf dålig koll när man hade lämnat förlossningsavdelningen.. annars var det bra! :)

• Widgren
    Svar på #16
    Okej, ja det låter ju lite både och där. Som du säger vill man ju ha stöd och råd efteråt.
    Hur går det nu då? Känns allting bra??
  • NathalieAndersson

Jag har fött i karlstad 2 ggr och det har vart bra upplevelser båda ggr

Bm som är där är underbara och hhjälpsamma och

Efteråt så stack dom in huvvet lite då och då och kollade hur det var och så länge jag inte hade några frågor så berhövde dom inte stanna.

Men om man undrar över nåt så är det bara aatt ringa på klockan

*¨`·» Liam 060228 *¨`·» Neo 080722 (anderssonnatalie.blogg.se)
  • Frezalo

Heej!
    Är oxå beräknad i januari och bor i Karlstad, men väljer att åka till Karlskoga.

Har inte hört nånting negativt om Karlstad, men det faktum att bm togs bort från patienthotellet gjorde att jag inte hade så svårt att bestämma mig.

Jag har 0:- på kontot, men är världens rikaste människa!
  • NathalieAndersson

Det var faktiskt igen skillnad på att ha bm där eller inte.

När LIam föddes fanns BM där men inte när Neo kom.
    Var det något man undrade över kunde man ringa ner till eftervårdmottagningen eller direkt till förlossningen

Frezalo skrev 2008-11-14 22:06:02 följande:
    Heej! Är oxå beräknad i januari och bor i Karlstad, men väljer att åka till Karlskoga. Har inte hört nånting negativt om Karlstad, men det faktum att bm togs bort från patienthotellet gjorde att jag inte hade så svårt att bestämma mig.
    *¨`·» Liam 060228 *¨`·» Neo 080722 (anderssonnatalie.blogg.se)
Svar på tråden Karlstad förlossning