Inlägg från: EVIG LÄNGTAN |Visa alla inlägg
  • EVIG LÄNGTAN

Karlstad förlossning

Jag ska dit vilken dag som helst & klämma ut mitt första barn! Så kan jag lämna en liten rapport när jag kommer tillbaka

• EVIG LÄNGTAN

Nu så kan ni få en färsk uppdatering från mig Födde min son där nu den 11/12 personalen var helt underbar, blev bra bemött redan på telefon då jag ringde och berättade att vi var på väg in! När vi kom dit kom glad & trevlig personal och tog emot oss, finns ingenting att klaga på! Vi hamnade förståss i ett skiftbyte men det märktes inte av, den gamla personalen kom in & presenterade den nya som var lika trevliga, pratsamma, lätta osv
    Efter födseln hamnade vi dock på avd 11 pga att jagvar tvungen att sys på operation & hade långt blodvärde! Personalen där var oxå helt underbar, det var en sköterska tyvärr som vi inte kunde med, hon var inte alls lika trevlig som de andra! Denna var kort små grinig av sig det kändes väldigt tråkigt men vi träffade bara henne en dag av de 3½ vi var där!

Något ni funderar över bara ni frågar

• EVIG LÄNGTAN

Tyckte min förlossning gick "lätt" trodde inte det skulle vara så "enkelt" Började med att jag vaknade på morgonen vid 7 lätt mensvärk, jaja tänkte ja men de har jag ju haft förut med, timme senare gick även slemproppen, tänkte ja jaha nu kom den med kanske det händer nått snart.... Efter ytterliggare en timme så började jag få lite mera ont men jag hade ju ingen tanke på att klocka värkarna som så utan jag levde livet som vanligt, jag ville väll lägga mig och sova en stund till men sambon såg på mig att jag borde nog vara uppe iställe men jag ville ju såklart försöka somna om men det gick inte för det blev ännu lite starkare i värkarna! så jag gick väl upp & tog mig en dusch skönt var det men när jag väl kom ur duschen kände jag mig lite konstig kunde inte få i mig nån mat antagligen för mensvärken.. Till slut sa sambon åt mig nu packar jag i bilen så åker vi till förlossningen om inte annat för koll iaf, men det va ju inte jag så pigg på skulle ja föda barn nu??nej jag har ju inte så ont sa ja till han! men men det slutade väl med att han fick in mig i bilen iaf vet att jag hade kl värkarna då på 20min iaf,, vi hade iaf lite mer än 10mil till förlossningen... Väl i bilen så släppte det på som attanas sen vi hade åkt knappt 5km utanför orten så hade jag värkar på 7min som SNART var nere i 3-4 min mellan gick fort där.. kom till förlossningen vid 11 tidenpå fm då fråga bm mig om jag inte ville sätta mig i ett varmt bad för & koppla av, men först skulle jag bli undersökt vilket visade att jag var öppen 2cm redan, sen ner i badet satt jag i 10-15 min tror jag sen kände jag mig trött & ville bara upp & då började det ta i mer i värkarna! Kom iaf upp tillbaka till sängen blev undersökt igen öppen då 4cm, låg ett tag till sen kollade de mig igen då öppen 5-6cm frågade de om jag ville ha lustgasen jag pratat om självklart sa jag, hade ju inte en tanke på att ta den nu trodde ju man skulle ha JÄTTE ont men men! efter ha haft den mot ansiktet så blev man ju helt snurrig vet inte vart tiden tog vägen men fort gick det mot slutet tyckte de.. 17.42 är sen sonen född... Fatta ingenting sammandragningar som man haft under graviditeten kände jag ju av & sen vänta jag på att jag skulle bajja på mig men de visade sig det var junior som tryckte på rätt vad de var låg han på mitt bröst kände ju inte när han kom ens... HALLÅ vart var den där hemska smärtan osv man hört talas om??
    Jag var nöjd med salen ljus & fint helt perfekt! Sambon gillade all personal han var hel nöjd blev väldigt bra bemött & de rapporterade till han hela tiden vad som hände osv!
    Önskar dig lycka till & hoppas den blir lika underbar för dig som mig, skriv gärna o berätta

Svar på tråden Karlstad förlossning