• Rövardottern

Vågar man försöka igen efter tremissfall??

Efter 3 missfall ska man ha utredning.. undrar varför ni får vänta så länge...
    Jag har aldrig haft problem att få tid här på KK....iofs tog det oss 3 missfall innan de kom på att vi borde träffa en fertilitets doktor...men den tiden fick vi på 1 vecka.

3 missfall är inte normalt enligt min läkare så jag tycker nog ni kan trycka på hårdare att få tid. Har dock märkt att när man får missfall så verkar inte sjukvården bry sig så mycket.. man får kämpa får att få saker gjorda.
    De verkar tycka att man kan vänta hur länge som helst.

• Rövardottern

Fick mitt senaste missfall för en månad sen.. ett MA fick tabletter med då . Men nu har jag fått min vanliga mens och hoppas på att försöka igen nu.. dock har vi lämnat blodprov.. men pga av semester så får vi inte svaren förrens i slutet på aug.

Ja det kanske är annorlunda privat....själv har jag bara gått till kk...visst har de gjort lite missar men de har kollat saker tidigare på mig av vissa anledningar.. men alla läkare jag träffat och överallt jag läst så står det 3 missfall ....men som sagt.. kan hända att de privata vill vänta mer.

Vet hur det känns att vänta.. man vill liksom inte missa nått nytt försök.

• Rövardottern

Och jag kan bara säga för mig själv....kommer alltid fortsätta försöka...(om det inte visar på 100% kromosomfel) Skulle det sen inte lyckas på 1-2 år till kommer jag nog försöka på annat sätt emellan....men jag själv kommer aldrig ge upp...

Svar på tråden Vågar man försöka igen efter tremissfall??