• Moa38

Vågar man försöka igen efter tremissfall??

Provar att lägga tråden här oxå...

Nu är mitt tredje missfall (på 1½ år) över och sitter och fuderar påo m man skall våga försöka igen efter en mens eller vänta till efter en utredning som vi förmodligen kommer att få i höst.
    Är så kluven...skulle inte förlåta mig om jag får ett missfall till innan utredningen, kommer att klandra mig själv att vi inte väntade på samma gång som om det känns som om man 'slösar tid' Jag tycker att tre missfall på raken är mer än slumpen sas och vill veta om det är ngt fel på ngn av oss. Men på KK sa det att tre missfall inte alls är konstigt och att det mycket väl kan vara slumpen.
    Vi är inte 20 längre och det är ju bevisat att det är svårare att bli gravid ju äldre man är.
    Någon i samma sits kanske som kan ge mig några råd om hur man kan göra.
    Kommer inte fram till ngn bra lösning själv.

• Svar på tråden Vågar man försöka igen efter tremissfall??
  • Moa38

Jag går privat och det är semestertider + att jag fortfarande är mitt i ett missfall sas. Tagit tabletter och har tid för kontroll denna veckan och hoppas att allt är klart.
    Enligt min gyn gör de inte utredning förrän efter 4 missfall, men eftersom jag haft två sedan innan (10 och 7 år sedan) så får jag en utredning tidigare, vad jag förstod på honom, för jag sa att jag inte visste om jag vågade bli gravid igen efter detta och 'vänta' på ett missfall för att få utredning. Han förstod min oro på ett annat sätt men även han sa att det förmodligen inte var ngt fel, utan slumpen.
    ORKAR inte vänta längre. Men tror ändå att jag/vi behöver en tid att reparera oss själva. Kroppen har repat sig ganska bra men själen släpar efter...

Svar på tråden Vågar man försöka igen efter tremissfall??