• Anemia

Barnförsäkring för prematurbarn.

Har precis pratat med Trygg hansa, jag kan teckna en olycksförsäkring hos dem, men inte en sjukdomsförsäkring då de har en gräns på födelsevikt över 1300 gram. Och det vägde inte Thelma när hon föddes.
    Hur har ni gjort med försäkring för prematurbarn? Har kollat runt lite, men inte på internet iaf hittat något om viktgränser.

• Svar på tråden Barnförsäkring för prematurbarn.
  • vejj

Min son vägde 710 gram när han föddes men allt har gått jättebra sedan. Har fått besked av TH att han får sjukförsäkring först om 5 år! Håller med Anemia, känner mig (sonen) särbehandlad, även om jag förstår dem. Undrar som Arons mamma: någon som har erfarenhet av ACE när det väl händer något?

• Anemia

Har kontaktat IF nu med, får se vad de säger.. en olycksfallsförsäkring har jag iaf tecknat, bättre än inget.

• hotten

olycksfallsförsäkring kan du teckna i alla bolag.

ace har bara olycksfallsförsäkring inte sjuk å olycksfall, som många inte verkar ha förstått!!!
    m

• hotten

Därför har de tagits upp bland annat i pluss mfl program.

men ace har lite bättre villkår å är lite mer än vanlig olyckfallsförsäkring, så visst det är bättre än bara olycksfall men skall absolut inte jämföras med vanlig sjuk å olycksfall!!

• Tax

Hej! MIn dotter vägde 561g när hon föddes i vecka 25 för snart 2 år sen. Vi har fått avslag av Trygg H och dom har sagt att vi kan återkomma vid 5½års kollen,dom kan ta sig!!
    Har Trygg hansa på mina andra barn,tycker att det är en bra omfattande försäkring ville ha samma till alla barn men som sagt det vi kunde få var en dyr olycksfall...Tycker att det är diskriminering och det har jag sagt till dom oxså(det skiter väl dom i )MEn som jag har skrivit i ett annat forum finns det ett bra alternativ och det är Folksams kollektiv försäkring MEDLEM BARN för 80 kr i mån för sjuk och olycksfall (utan prövning och förbehåll) ja om inte något dyker upp innan 6mån när man tecknat den..
    Iallafall så kändes det som det här var det bästa alternativ vi kunde få och den är faktiskt rätt omfattande,(inte som TH..)
    Kanske värt och kolla upp!!!
    Förövrigt så är det förj-igt hur illa försäkringsbolag får bete sig!!!
    HA det så bra. Tina

• hotten

den enda sjuk å olycksfalls försäkring som man kan få är just medlemsförsäkringar... MEN många gånger vaggas man i falsk trygghet med även dessa, då dessa försäkringar gör prövning först när nått händer inte föres om andra.. så man kan i praktiken betala utan att ändå vara försäkrad, nått man inte kan veta innan nått händer... (alltså utöver de 5 månader från tecknandet å vad som kommit tom 2års dagen mm)
    men har man tur så är det oxå bättre än inget...

• Princess1982

Så vad ska man göra, ska man teckna en olyckfall försäkring och hoppas på det bästa. Ingen bra reklam för försäkringsbolagen!!!

• Pilea

Så här står det bla om villkoren hos ACE

FÖRSÄKRINGEN OMFATTAR

Försäkringen omfattar sjukhusvistelse p.g.a. sjukdom eller

olycksfallsskada, medicinsk invaliditet p.g.a. olycksfallsskada,

kosmetiska operationer p.g.a. olycksfallsskada,

tandskador p.g.a. olycksfallsskada, samt vård i hemmet

p.g.a. sjukdom eller olycksfallsskada, förälders bortgång

p.g.a. olycksfallsskada samt första gången ställd diagnos

- cancer. Med olycksfallsskada avses inte kroppsskada till

följd av överansträngning, ensidig rörelse, förslitningsskada

eller åldersförändringar.

Så visst är det både sjuk och olycksfallförsäkring!

Vet en tjej som fått ut från ACE när deras son bröt benet trots medfödd benskörhet precis som vår son har.

Svar på tråden Barnförsäkring för prematurbarn.