• Anemia

Barnförsäkring för prematurbarn.

Har precis pratat med Trygg hansa, jag kan teckna en olycksförsäkring hos dem, men inte en sjukdomsförsäkring då de har en gräns på födelsevikt över 1300 gram. Och det vägde inte Thelma när hon föddes.
    Hur har ni gjort med försäkring för prematurbarn? Har kollat runt lite, men inte på internet iaf hittat något om viktgränser.

• Svar på tråden Barnförsäkring för prematurbarn.
  • Anemia

Pysen,
    jo precis så sa kvinnan, att en olycksförsäkring kan man teckna, men resten får man snällt vänta med. Jag har själv en livförsäkring i TH och det har varit bra, det var därför jag vände mig först till dem.

Pilea:
    Aldrig hör talas om ACE, men ska kolla in sidan!

• Anemia

Scandia, folksam, länsförsäkringar, någon som har erfarenhet av dem?

Känns lite snopet att man inte får helförsäkra.. visst förstår jag på ett sätt, men tjejen har ju mått kanon sen hon föddes. Känner mig faktiskt en aning särbehandlad

• Anemia

oj, 5 år! Går bort direkt med andra ord... 18 månader är ju mkt bättre då.

• Anemia

Har kontaktat IF nu med, får se vad de säger.. en olycksfallsförsäkring har jag iaf tecknat, bättre än inget.

• Anemia

har läst igenom ACE, men nej.
    Och faktiskt, jag har aldrig hört talas om dem, vilket känns avgörande.

• Anemia
    Staxson skrev 2008-11-06 15:23:27 följande:
    Vi har precis fått vår försäkring idag. Vi fick hos Länsförsäkringar och då både olycksfall & sjuk försäkring. Vår lilla föddes i V.32+5 och vägde några gram från 2kg. Sedan var hennes sjukhusvistelse helt problemfri så antagligen spelade det in på varför vi inte hade några problem med att få en "vanlig" försäkring.
    Då väger ju erat barn mkt mera än de 1300 gram som verkar vara gränsen, vilken vecka barnet är fött i verkar ha mindre betydande.
Svar på tråden Barnförsäkring för prematurbarn.