• Anemia

Barnförsäkring för prematurbarn.

Har precis pratat med Trygg hansa, jag kan teckna en olycksförsäkring hos dem, men inte en sjukdomsförsäkring då de har en gräns på födelsevikt över 1300 gram. Och det vägde inte Thelma när hon föddes.
    Hur har ni gjort med försäkring för prematurbarn? Har kollat runt lite, men inte på internet iaf hittat något om viktgränser.

• Svar på tråden Barnförsäkring för prematurbarn.
  • Pysen

Min son vägde under 1300 gram... och jag fick vänta tills 18 månaderskontrollen innan Trygg-Hansa beviljade sjukförsäkring...

• Tualisa

har aldrig hört talas om dom... är dom bra? vi har samma problem som sagt.. alva vägde bara 1 kg när hon föddes och trygg hansa ville ej försäkra henne

Lilla Alva är här
  • Anemia

Pysen,
    jo precis så sa kvinnan, att en olycksförsäkring kan man teckna, men resten får man snällt vänta med. Jag har själv en livförsäkring i TH och det har varit bra, det var därför jag vände mig först till dem.

Pilea:
    Aldrig hör talas om ACE, men ska kolla in sidan!

• Pysen

Jag valde bort ACE för jag hörde bara negtivt om dom...

Så därför väntade jag på Trygg-Hansa.... Och nu är sonen helförsäkrad

• Pilea

Har själv försäkrat mina barn hos ACE europe, kostar bara 120:- i mån för båda. Båda mina är prematurer och sonen har medfödd benskörhet men fick teckna iaf och får ut ersättning om han skulle bryta sig.

• Anemia

Scandia, folksam, länsförsäkringar, någon som har erfarenhet av dem?

Känns lite snopet att man inte får helförsäkra.. visst förstår jag på ett sätt, men tjejen har ju mått kanon sen hon föddes. Känner mig faktiskt en aning särbehandlad

• Pysen

På folksam var jag tvungen att vänta tills 5 års kontrollen

• Anemia

oj, 5 år! Går bort direkt med andra ord... 18 månader är ju mkt bättre då.

• Pilea

ACE kräver ingen hälsodeklaration!

Svar på tråden Barnförsäkring för prematurbarn.