• Lilleskuttan

Svårt att få barn. Fler?

Beklagar era mf.
    Jag har en lista på prover på min sida i min blogg.Kolla gärna där.

Jag har fått 4 st mf/ma och gjorde en utredning via kk och det var inte bra alls.De tog några få prover och sen sa de att vi "bara" haft otur. Men jag kännde på mig att nåt var fel då alla hänt ungefär i samma tid, så jag sökte mig till en privat läkare. Han tog 32 prover på mig och då hittades fel.Jag har ett förstarkt immunförsvar som gör att det bilda blodproppar som stöter bort fostret.

• Lilleskuttan
    Jaxon skrev 2008-11-03 15:38:12 följande:
    Lilleskruttan: fick du trombyl eller annat blodförtunnande då? Jag har nog starkt immunförsvar, blir typ aldrig sjuk. Kommer inte ihåg sist jag var förkyld ens.. =) Men ska ju som sagt på utredning 10 december få se va de blir efter de.. =)
    Jag fick trombyl och prednisolon(kortison). Jag var aldrig sjuk jag heller,kunde va med folk som hade magsjuka mm och smittades aldrig..
    Jag är gravid nu igen i v 25 och jag är helt säker på att det är för alla mediciner skull.. Hoppas du får en bra utredning..
  • Lilleskuttan

Du kan ju be om att få ta prover för immunförsvaret och tnf-alfa.
    Ja det kan gå bra även efter flera mf.Är ju inte i mål helt än men på god väg

• Lilleskuttan
    Aquilia skrev 2008-11-06 11:50:45 följande:
    [citat]
    Hej Lilleskuttan;jag har varit inne på din sida och kollat vilka prover du hade tagit vid din missfallsutredning. När du gick till en privatläkare fick du betala mer än via landstinget? Jag har 2 möjligen 2 MF/MA bakom mig och skall till en privat läkare nästa vecka. Jag hoppas innerligt att jag får göra en utredning med tanke på min ålder (+40) eftersom tid inte är ngt vi har.Tack för din hjälp// kram

Hej! Nej jag betalade inte mer än hos landstinget.Hoppas du får en ordentlig utredning.
Svar på tråden Svårt att få barn. Fler?