• truelove 4 ever

Svårt att få barn. Fler?

Jag och min älskling fick i september vårt 3:e missfall. Vi misstänker att nåt är ev fel på någon av oss. På onsdag denna veckan kommer vi påbörja en utredning.

Jag undrar om det finns fler som oss som vill följas åt?
  • Svar på tråden Svårt att få barn. Fler?
  • Lundby87

Kanske du redan vet detta med folsyra skall ju minska detta. sen kanske du har dåligt med östrogen. eller nått annat men vad jag kan komma på. Jag hade svårt att få plus då vi behövde 13 månader men sen finns det dem som får vänta ännu längre. hoppas dem finner det ev felet och har en lösning.

• truelove 4 ever

Jo folsyra äter jag varje dag och han zink. Vi har försökt sen 2004 med 3 mf emellan så vi har med jobbat och kämpat en hel del.

• Lundby87

okej. uppfatta det som att ni kämpat ett år nu då man får söka först då. men hoppas det finner felet i det hela då.

• truelove 4 ever

Detta är ingen sån utredning,detta är en sk missfalls utredning. vad skillnaden är vet jag inte riktigt.

• Jaxon

Ska göra en mf utredning den 10 december.. har fått ett sent MA (v17) och nu ett MA i v9.... Vad ska ni ta för prover?

~~*~~ Säg till om ni vill besöka min sida så lägger jag in er i min adressbok ~~*~~
  • truelove 4 ever

Jag vet inte vad det är för prover mer än blodprover,sperma prov och 2 ultraljud på mig

• Lilleskuttan

Beklagar era mf.
    Jag har en lista på prover på min sida i min blogg.Kolla gärna där.

Jag har fått 4 st mf/ma och gjorde en utredning via kk och det var inte bra alls.De tog några få prover och sen sa de att vi "bara" haft otur. Men jag kännde på mig att nåt var fel då alla hänt ungefär i samma tid, så jag sökte mig till en privat läkare. Han tog 32 prover på mig och då hittades fel.Jag har ett förstarkt immunförsvar som gör att det bilda blodproppar som stöter bort fostret.

• Jaxon
    Lilleskuttan skrev 2008-11-03 14:47:27 följande:
    Beklagar era mf.Jag har en lista på prover på min sida i min blogg.Kolla gärna där.Jag har fått 4 st mf/ma och gjorde en utredning via kk och det var inte bra alls.De tog några få prover och sen sa de att vi "bara" haft otur. Men jag kännde på mig att nåt var fel då alla hänt ungefär i samma tid, så jag sökte mig till en privat läkare. Han tog 32 prover på mig och då hittades fel.Jag har ett förstarkt immunförsvar som gör att det bilda blodproppar som stöter bort fostret.
    Lilleskruttan: fick du trombyl eller annat blodförtunnande då? Jag har nog starkt immunförsvar, blir typ aldrig sjuk. Kommer inte ihåg sist jag var förkyld ens.. =) Men ska ju som sagt på utredning 10 december få se va de blir efter de.. =)
    ~~*~~ Säg till om ni vill besöka min sida så lägger jag in er i min adressbok ~~*~~
  • Lilleskuttan
    Jaxon skrev 2008-11-03 15:38:12 följande:
    Lilleskruttan: fick du trombyl eller annat blodförtunnande då? Jag har nog starkt immunförsvar, blir typ aldrig sjuk. Kommer inte ihåg sist jag var förkyld ens.. =) Men ska ju som sagt på utredning 10 december få se va de blir efter de.. =)
    Jag fick trombyl och prednisolon(kortison). Jag var aldrig sjuk jag heller,kunde va med folk som hade magsjuka mm och smittades aldrig..
    Jag är gravid nu igen i v 25 och jag är helt säker på att det är för alla mediciner skull.. Hoppas du får en bra utredning..
  • Jaxon

Lilleskruttan: Precis så är de me mig.. alla på jobbet får magsjuka men inte jag.. =) Iof skönt men när man vill bli gravid så e de inte bra tydligen.. konstigt, en annan som trott att de endast är bra me bra immunförsvar.. ja va lite man vet.. =) Jag hoppas verkligen att nästa graviditet går bra... jag har ju inte all tid i världen på mig heller, är ju snart 36 (fyller i januari)

Va härligt o va i v 25.. lyllo dig! Lycka till o stor kram!

Svar på tråden Svårt att få barn. Fler?