• Karlsson

Icas nya kokbok, vad tycker vi om recepten?

Har just inhandlat den och är nyfiken på endel recept. Sen kan jag tycka att det är lite väl mycket strömmings och sillrecept...men det beror kanske på att det inte hör till mina favoriter

Tycker om sill men nöjer mig med att äta det på högtiderna.

Nåja, i den här tråden tänkte jag att man kan skriva omdömmen vartefter vi testar recepten.

I morgon ska jag göra mannagrynspuddingen, så jag återkommer med betyg

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-13 21:15
    Det är alltså den vita boken med svart text som heter Hela Sveriges husman vi diskuterar här.

• Svar på tråden Icas nya kokbok, vad tycker vi om recepten?
  • Tullemi
    levandecharader skrev 2008-11-02 10:39:50 följande:
    Vet nån vad den kostar utan ica kort? Hittar men den i affären eller?
    Den är slutsåld i butiken. Iaf i vår Ica Maxi.
  • nooova

den kostar 149:- om man inte har fått hem en värdecheck på 25 kr från ica, för isf kan man byta den mot boken.

• Night Angel

Är det den stora tjocka rutiga ni menar eller den där med alla veckomatsedlarna? båda är ju toppen.

DET FINNS INGEN VÄG TILL LYCKAN.DEN FINNS I DITT INRE!
  • Tullemi
    INDIAFAMILY skrev 2008-11-02 11:01:18 följande:
    Är det den stora tjocka rutiga ni menar eller den där med alla veckomatsedlarna? båda är ju toppen.
    Den är vit med svart text på utsidan och helt nyutkommen.
  • Loup Garou

Har precis fått hem min kokbok Så denna veckan ska det provas några recept. Recepten verkar ju inte jätte svåra iaf!

• Karlsson

Testade bärplättarna idag som efterätt De var verkligen supergoda! Sonen ska på skolutflykt imorgon så han får med några plättar i massäcken.Han ser väldigt mycket fram emot den

• mimmi 1
    INDIAFAMILY skrev 2008-11-02 11:01:18 följande:
    nej, nej.. det här är en liten platt en, med jättekonstiga recept i... skulle aldrig betala 149:- men nu hade jag ju en värdecheck, så 25:- är väl inte så farligt... men jag lade den åt sidan, blev faktiskt besviken på alla knasiga recept.
    men kanske måste lusläsa den då det verkar som om några iallafall har provat den... ett tag tänkte jag att jag skulle ha köpt en chokladkaka i stället = bortkastade pengar...
  • Vårsolen

Nu har jag även testat att göra fiskkakorna(sid22) Det gick väl sådär då jag inte fick dom att hålla ihop under stekningen, men det beror nog på att jag räknade lite fel på mängden ingredienser(hade bara 400g fisk istället för 600g och drog nog av för lite grädde och för mycket ägg bla)
    Nåja goda var de iaf och spenatcremen var inte så dum den heller så detta recept ska provas snart igen, men då ska jag se till att räkna rätt också

• vygotsky

Jag tycker inte boken var något vidare. Hade kanske för höga förväntningar!

• Vårsolen

och jag trodde verkligen inte att jag skulle testa nått av recepten men nu har jag testat 3 och hittills har det smakat gott.
    fast det finns ju mååånga recept som jag inte skulle testa och nej, jag hade inte betalat 149kr för den heller.

Svar på tråden Icas nya kokbok, vad tycker vi om recepten?