• Karlsson

Icas nya kokbok, vad tycker vi om recepten?

Har just inhandlat den och är nyfiken på endel recept. Sen kan jag tycka att det är lite väl mycket strömmings och sillrecept...men det beror kanske på att det inte hör till mina favoriter

Tycker om sill men nöjer mig med att äta det på högtiderna.

Nåja, i den här tråden tänkte jag att man kan skriva omdömmen vartefter vi testar recepten.

I morgon ska jag göra mannagrynspuddingen, så jag återkommer med betyg

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-11-13 21:15
    Det är alltså den vita boken med svart text som heter Hela Sveriges husman vi diskuterar här.

• Svar på tråden Icas nya kokbok, vad tycker vi om recepten?
  • angelcry

Jag har inte lagat något från den men kan hålla med om att det är mycket strömming och sill.

♥ ÖvertidsGravid♥
  • Gingsan
    Karlsson skrev 2008-10-31 14:31:39 följande:
    Mögelostglasyr!!! Berätta mer
    Hahaha finns inte så mycket att berätta än, håller fortfarande på att försöka hitta den perfekta kombinationen. =oD

Men till att börja med så använder jag sån där mögelost på tub, är det Milko som gör dom tro?
    Iaf så funkar den fintfint bara som den är om man känner för det, ett ganska generöst lager på  mjuk eller hård pepparkaka. Det blir ju såååå gott!! 
    Annars så kan man röra ihop den med lite florsocker, låter väldigt knepigt men blir riktigt gott!
    Har också smakat en variant där man blandat mögelosten med lite hårt vispad grädde, låter ju också väldigt underligt men funkade bra det med!
    ****Nikita**** 071228
  • Karlsson

Jaha då kanske man borde testa Vad bra att man får reda på sånt här, hade nog inte gjort det brödet annars

bambigirl skrev 2008-10-31 15:43:30 följande:
    Brödet är saftigt och jättegott! Tyckte också det såg torrt ut, men hade inte tid att baka jäsbröd. Jag skippade dock russinen, då jag inte gillar det. Att ha i lite lingonsylt istället tror jag vore gott.
  • Karlsson

Igår gjorde jag mannagrynspuddingen på dinkelgryn.

Jag hittade inte några vanliga dinkelmannagryn så det blev med fullkorn....

Resultatet var sådär....Bittermandeln gjorde att det blev ok i varjefall. Vi hade blåbärssylt i stället för körsbär.

• nooova

Jag gjorde dillkycklingen och den rekomenderas starkt!! går ju mycket fortare att laga än det traditionella dillköttet och jag tyckte faktiskt att det till och med var godare! sambon älskade också det!

• Night Angel

vad kostar denna kokbok?
    Jag har två av icas gamla böcker(börjar bli väldigt urtjatade nu)
    Tycker annars  det är en bra kokbok..ska man köpa en kanske

DET FINNS INGEN VÄG TILL LYCKAN.DEN FINNS I DITT INRE!
  • Karlsson

Vad kul att det blev bra Då ska även den testas.

nooova skrev 2008-11-02 10:34:16 följande:
    Jag gjorde dillkycklingen och den rekomenderas starkt!! går ju mycket fortare att laga än det traditionella dillköttet och jag tyckte faktiskt att det till och med var godare! sambon älskade också det!
  • Karlsson

Vi har icakort och fick då betala 25 kronor

INDIAFAMILY skrev 2008-11-02 10:36:33 följande:
    vad kostar denna kokbok?Jag har två av icas gamla böcker(börjar bli väldigt urtjatade nu)Tycker annars  det är en bra kokbok..ska man köpa en kanske
  • levandecharader
    Karlsson skrev 2008-11-02 10:38:17 följande:
    Vi har icakort och fick då betala 25 kronor
    Vet nån vad den kostar utan ica kort? Hittar men den i affären eller?
  • Tullemi
    nooova skrev 2008-11-02 10:34:16 följande:
    Ja, den har jag oxå gjort och det blev en hit här. Jag ökade dock mängden ättika för det var lite snålt i receptet och det är gott med det syrliga.

Ang mögelostglasyr så kanske man kan blanda ut den med lite Philadelphiaost?!
Svar på tråden Icas nya kokbok, vad tycker vi om recepten?