Hej!
Du och jag verkar ha en egen tråd
Han svarar inte på så mycket frågor i mailet, dvs inte konsultation, men han svarar ju på frågor om hur det går till att komma dit, eller skicka prover. Det är dyrt, 2900 danska för besök + prover, och det är lite experimentellt, dvs hans teorier, som han också använder sig av på Rigshospitalets Abortus habitualis klinik, är inte fullt accepterade överallt. Men i danmark är det mer vanligt att ge immunterapi mot missfall. För 1900 danska kan man får provrör som man får fylla i och skicka dit och få bedömda, då med e-mail konsultation. Men jag kan försäkra att han är seriös, som sagt ingen flumdoktor, utan en forskare som har privat klinik vid sidan av, men det jag menar är att även om han anser att man troligen har problem med immunsystemet, så kan man ju prova med cortison eller annat, men det finns ju inga garantier. Men vi ville gripa halmstrået i alla fall...
Han var jättetrevlig och verkade muycket kunnig, den läkare hittills som kunnat mest om missfall. Men innan man blir patient hos honom är det ju bra om så många "vanliga" saker som möjligt är kollade, i sverige.
Har du några autoimmuna sjukdomar, reumatism, sköldkörtelproblem, ms, glutenintolerans eller så, då är det ännu större risk att missfallen beror på immunförsvaret.