• sökande

Erfarenhet kring äggdonation efter att redan ha ett biologiskt barn!!

Hej då jag gått in i för tidigt klimakterie kan jag och min man inte få nr 2 nu överväger vi äggdonation våran fråga är,
    hur vet man att man kan älska ett "donerat barn" lika mkt som sitt biologiska är det ngn där ute som har ett biologiskt barn samt sedan ett som är äggdonation.

Vi vill gärna höra både mäns och kvinnors tankar och känslor,
    snälla fråga era män eller ännu hellre be dem svara på hur de tänkte och kände innan beslutet togs att göra en äggdonation efter ett bilogiskt barn.

• Svar på tråden Erfarenhet kring äggdonation efter att redan ha ett biologiskt barn!!
  • sökande

ingen som har ngr ideer...

• sökande

Hej bette tack för ditt svar.
    Vår undran är en aning tabu antar jag, jag tror många ställer sig frågan när barn nr 2 är på väg oavsett det är 100% dina egna gener eller ej om det är möjligt att älska ngn lika mkt som den första,
    jag är övertygad om att det är så, dock är jag mkt intresserad av att höra historier från andra som är som våran,dvs har ett barn sen innan på "naturlig" väg och sedan inte kan få barn nr 2 utan hjälp av en utomstående, i vårt fall donation av ägg.

Fakta är att visst jag kommer att bära barnet och föda det, dock är det inte mitt till 100% eftersom det inte är mina gener, och hur mkt är egentligen ärftligt eller ej,
    k
    änner mig mkt förvirrad och vet varken ut eller in..
    Söker även efter mäns erfarenhet kring samma fråga.

Är vi helt ensamma i denna sits???

• sökande

tack för alla ideer och tankar, för oss är det ett stort beslut att ta som vi ännu inte är färdiga att göra, oavsett vad vi bestämmer oss för kommer det bli rätt för oss.
    Korsochtvärs tack för ditt mkt kloka inlägg.

Igen efterlyser jag mäns tankar kring allt.

Tack för all input det hjälper:)

• sökande

hej bette blir jättenyfiken på forskningen du läst har du ngn länk till en artikel?? skulle vara djupt tacksam.eller namn på läkaren...det är precis sådan info jag är ute efter...

hymfar visst har du rätt i vad du säger alla relationer är olika vissa bättre än andra...tack för ditt inlägg

• sökande

bette;tack får forska vidare i ämnet vet att de är duktiga på liknande frågor i umeå.
    trevlig helg

• sökande

Hej Leine 1,
    en del har hänt sen jag startade tråden,jag kan bara tala för mig själv, jag känner nu efter en lång fundering att för mig är det viktigt med mina egna gener hade jag inte haft ett barn sedan innan antar jag att jag känt annorlunda.

Jag har nästan till 100% landat i att det inte blir ngt syskon vill dock poängtera att jag inte är helt 100 är man någonsin det??

det är så mkt känslor och tankar det känns som om jag blivit snuvad på ngt som är så självklart för andra.

lycka till

• sökande

Tandmaja stort tack för ditt inlägg det värmer...

• sökande

msnorrland;
    har som du vet ingen egen erfarenhet av ÄD barn dock känner jag spontant att det är viktigt att redan i tidig ålder börja berätta för ditt barn var det kommer ifrån, vilken ålder man bör göra det i är jag inte rätt person att svara på.
    Skulle ngn främmande på stan säga till mig oj vad lik ditt barn är dig skulle jag inte gå in på att det inte är mitt ägg, personer man känner och har nära kontakt med (typ skola dagis etc) skulle jag definitivt berätta det för hoppas mina svar hjälper dig ngt i dina funderingar..

Kram

Svar på tråden Erfarenhet kring äggdonation efter att redan ha ett biologiskt barn!!