• Bette

Erfarenhet kring äggdonation efter att redan ha ett biologiskt barn!!

Hej,

Jag förstår faktiskt inte vad du menar. Barnet växer i dig, du föder det, ammar, det är som ditt biologiska barn. Jag tror inte att det är någon skillnad. Jag kommer att göra ÄD nu i november. Jag har inget biologiskt barn innan men jag är övertygad om att man älskar barnet oavsett gener.

• Bette

Hej sökande: Det har visat sig att gener inte har någon betydelse, barnet präglas på er, det spelar ingen roll, barnet kommer att vara likt er oavsett om 100% genetiskt ert eller inte. Det ni får är en donerad cell, en möjlighet till liv, ni får inte ett färdigt barn. Jag tror att ni behöver fundera igenom det här mycket, ni kanske inte är mogna för det här alternativet än.

• Bette

Hej alla: Jag anser inte att ÄD är samma sak som adoption, du får en cell, en möjlighet till liv inte ett faktiskt barn. Sedan så bidrar din man till hälften, barnet växer i dig, du ammar barnet, det är precis som ditt eget barn. Det där med generna har ingen betydelse, jag har pratat med en läkare som forskar inom det här området som berättat att det finns forskning som visar på att ett barn tillkommet vid ÄD präglas genetiskt på modern.

• Bette

Sökande: Jo jag har ingen artikel läkaren berättade för mig, kommer inte ihåg vad hon heter. Men det är amerikansk forskning, den läkaren jag pratade med håller på med PGD här i Sverige.

• Bette

Tandmaja: Jag håller helt och hållet med dig. Men det finns faktiskt forskning som visar på att barnet präglas genetiskt på dig oavsett dina gener, detta berättade en läkare för oss här i Stockholm som håller på med PGD, det var dock inte svensk forskning som allt annat Glad.

Bette

Svar på tråden Erfarenhet kring äggdonation efter att redan ha ett biologiskt barn!!