Inlägg från: Babybalo |Visa alla inlägg
  • Babybalo

Sen 6-månaders baby

Tror inte att det är någon fara, alla barn är olika!
    En väninnas son lyfte inte huvudet ur golvet förrän han var 7 månader.Han greppade inte och verkade allmänt ointresserad av omgivningen... Hon var jätteorolig, men vid 9 månader hände allt på en gång! Han lärde sig rulla runt, sitta, krypa och började resa sig mot möbler! Allt inom loppet av två veckor! Idag är han en supermotorisk och alert tvååring...
    Har du varit på sexmånaderskollen med honom? Hur gick den?
    Jag tror att BVC hade signalerat kraftigare om de varit oroliga... Lycka till på BVC!

• Babybalo

Ja, allting blir så mycket jobbigare när man inte är utvilad... Jag oroar mig mycket mer när jag är trött! Det är inte konstigt att sonen inte "kommit igen" efter magsjukan. Jag minns att mina stora döttrar alltid "gick tillbaka" lite i sin utvckling när de blev sjuka, och sedan tog det ett tag innan de var ikapp igen...
    Uppdatera gärna hur det gick idag! Håller tummarna !

• Babybalo

Härligt trollmamman! Vad skönt att han är sig själv igen! Du ska se att de motoriska framstegen snart börjar komma fler och fler... Och framför allt; alla barn är olika och det mesta är faktiskt helt normalt!
    Vilka busfrön, de andra två, haha !

• Babybalo

Hur har det gått, Trollmamman? Var ni på BVC igår?

• Babybalo

Härligt att höra trollmamman! Nu vänder det säkert och utvecklingen tar ett jättesprång!
    Min son (sex månader i morgon) är också medlem i VVV. Och våga-vägra-allt-som-inte-är-bröstmjölk-föreningen också!

• Babybalo

Ja, denna ORO - mammaförbannelsen! Jag är konstant orolig för mina barn (6 månader, 9 år och 11 år), är det inte det ena så är det det andra!
    Jag ska också testa att ge lilleman välling på natten. Kanske kan det funka bättre när han är trött och lite halvsovande... Problemet är att han inte riktigt förstår hur man gör med en nappflaska! Han bara biter i den och tror att det är en leksak !

• Babybalo

Hur går det för er, trollmamman?
    Fortsätter framstegen? Hoppas!

Svar på tråden Sen 6-månaders baby