Inlägg från: snappi81 |Visa alla inlägg
  • snappi81

Sen 6-månaders baby

Min skrutt har varit sen med allt, vände sig inte förrens runt 6 mån, kröp inte förrens vid 11 mån är snart 15 mån och går inte själv men försöker. Och det är inget fel på honom! Alla barn är olika bara! Är inte bvc oroliga så tycker jag inte du behöver va det heller!

*För att komma vidare, måste man orka blicka framåt!*
  • snappi81
    trollmamman0506 skrev 2008-10-30 11:21:12 följande:
    Nä, det är väl helt sant. Jag vet inte varför som jag är så orolig, det är ju mitt tredje barn och jag är vanligtvis inte en orolig person (vilket i och för sig gör mig mer orolig eftersom jag inte med någon av de andra känt så här). Önskar bara att han var stabilare i nacken. Det är väldigt liten skillnad från det att han var 4 mån och nu.
    Kan iofs tänka mig att det blir jobbigare när man har andra barn att jämföra med, man gör nog det omedvetet. Jag va själv lite nojjig i början när jag jämförde med min brors dotter som gjorde allt jätte tidigt, vände sig vid 3 mån, kröp vid 5-6mån och gick själv vid 8mån. Man blir ju lite knäpp. Men det är väl så enkelt att din lille behöver lite mer träning innan han får koll på nacken, håller han upp det själv om du håller han i famnen då? För ofta är det ju skitjobbigt för dom just ligger på mage?
  • snappi81
    trollmamman0506 skrev 2008-10-30 11:54:25 följande:
    När han sitter i knäet är han ju klart bättre på att hålla upp huvudet men rätt var det är så tappar han det igen och då blir han jätteledsen. Om det bara vore det här med huvudet men han greppar inte saker heller (enda undantaget är storasysters pippidocka som av någon anledning lockar honom och om man sträcker fram sina fingrar). Håller väl antagligen på och analyserar för mycket. Vi ska tillbaka till Bvc nästa fre så vi får väl se vad de säger då.
    Tror nog att du läser in lite för mycket i det, vänta och se vad bvc säger, men han är ju inte helt ointresserad iom att det finns nåt som han sträcker sig efter. Det är säkert ingen fara alls!
Svar på tråden Sen 6-månaders baby