Hej
Vi har nu varit på Bvc idag. Lilleman var på en osedvanligt uruselt humör hela morgonen (han anade nog vad som väntade.... Han i stort sett gallskrek hela förmiddagen, vägrade äta och var allmänt grining. När vi kom fram ammade jag honom och så somnade han förstås 3 minuter innan vi skulle in! Jaha, tänkte jag, inget guldläge direkt..! Vi fick dessutom en helt annan sköterska än den vi brukar gå till och denna väckte Lilleman direkt och abrupt genom att snabbt som ögat ta honom ifrån mig och högjutt utropa "Nu är det dags att jobba på lite, grabben!" (det är ordagrannt citerat). Både jag, Lilleman och alla andra väntande i väntrummet hoppade nästan ur kläderna av förskräckelse. Vet inte om det var chocken men Lilleman tittade först förskräckt upp och sen..log han sitt soligaste leende, skrattade till och...-samarbetade. Han låg jättelänge på mage (kunde visserligen inte lyfta huvudet men försökte några gånger åtminstone), han höll upp huvudet riktigt bra i sittande läge, han följde leksaken med blicken och hela tiden var han glad och skrattandes! Tja, jag vet inte vad jag ska tro längre. Hon höll med om att han trots allt ändå var sen (han sträckte sig inte efter leksakerna och var dålig på att hålla dem när hon satte dem i handen spec höger) men han var då betydligt mer "på gång" än vad jag någonsin sett tidigare. Men som babybalo sa så kanske det är magsjukan för han hade droppat rejält i vikt. Där kom ytterligare en lustighet, för han har ju helt vägrat äta vanlig mat utan bara ammat. När jag kom hem så tänkte jag följa rådet som den något burdusa bvctanten gav att varannan timme erbjuda honom 1tsk med någon fast föda. Sagt och gjort jag plockar fram en burk majspure och tar en tesked och ger honom. Efter att han ätit ½ (!) burken så tänker jag att det nog kanske är bäst att ta det lite lugnt, men nu innan han somnade så klämde han i sig nästan ½ portion gröt också! Vad ska man tro?! Nåväl, det blir väl fortsättning följer, vi ska tillbaka om en vecka igen och kontrollera både vikten och utvecklingen (då till den gamla vanliga bvcsköterskan).
Hm, ska ta upp frågan om sjukgymnastik då, jättebra tips!