• Anonym (Varför?)

Han kan inte få utlösning/orgasm

Jag har träffat den mes underbara man och jag är upp över öronen förälskad. Allt känns SÅ rätt! Har har träffats ett tag nu och jag har insett att han inte kan få utlösning/orgasm genom varken samlag eller smek/oralsex. Han menar att det alltid varit såhär. Kvinnan kan få honom till den punkt då han nästan kommer, men det sista måste han "fixa själv". Först tyckte jag mest att det var tråkigt eftersom jag älskar att få orgasm tillsammans, känna att han kommer i mig. Men idag slog det mig! Tänk om han är mannen i mitt liv och vi då kommer till punkten då vi vill ha barn. Hur ska det gå till om han inte kan komma i mig?

Någon som varit med om något liknande? Kan jag göra nåt? Tror ni det sitter enbart mentalt hos honom? Hjälp?!

• Svar på tråden Han kan inte få utlösning/orgasm
  • Anonym (Varför?)

Ingen som varit med om detta?

• Anonym (biverkning)

Han kanske äter medicin? Det är ju ett vanligt problem vid bl a cipramil/citalopram.

• Anonym (Varför?)

Jasså? Jag tror inte att han gör det, isåfall håller han det väldigt hemligt. Om han inte gör det, finns det då nån annan teori?
    Han har alltså hafft detta så länge han kan minnas. Han är 33 år nu.

• Anonym (Varför?)

Han kan alltså få utlösning men måste "fixa det själv" så att säga

• Tusentand

Han får nog träna på det där. Jag skulle gissa på att det är något mentalt som stoppar honom, men prata om det, testa eventuellt om han kan hålla sin hand över din när du runkar honom så det blir rätt "takt" då borde det gå, men om inte det går så sitter det nog i huvudet enbart..

• Anonym (Varför?)

Ja, jag har bett honom visa precis hur han vill ha det och han har visat och säger att jag gör helt rätt men han bara "måste" ta slutet. De sista dragen lixom

Och när det gäller samlag har jag inte en chans. Han kan inte komma då. Men han kommer riktigt nära och behöver oftast bara "fixa själv" i typ 4 sexunder efteråt. Jag förstår det inte.

• Anonym (Varför?)

Haha, sekunder - inte sexunder

• EnsamPappaEtuna

Jag tror det är som Tusentand också nämnde, att han har en mental blockering. En tanke kan ju kanske vara att han är livrädd för att bli pappa, för det är ju kopplat med att få orgasm tillsammans med en kvinna. Om det skulle vara på det sättet, och det behöver det såklart inte vara, men om det är det kanske det skulle hjälpa att ni diskuterade det och att han blev övertygad om att han med dig aldrig någonsin skulle behöva bli pappa mot sin vilja.

Det kan ligga undermedvetet också, förresten. Medvetet kan han t o m genuint tro att han vill bli pappa men undermedvetet vill han det inte. (Jag spekulerar vilt såklart.) Då skulle det nog ändå hjälpa om han blev övertygad om att hans framtida papparoll eller inte är helt och hållet hans val.

• Anonym (Kille)

Det med barn ordnar sig nog, om han har problem att få utlösning vid samlag kan han ju runka i slutet och när han känner att han är på väg stoppar han in den i dig igen och sprutar.

• Anonym (Varför?)

Väldigt tacksam för era svar!

Jag tror inte att det handlar om en rädsla för att bli pappa, men jag kan så klart inte veta 100%. Jag menar, det är juh inte bara under samlag det inte går. Han kan inte få utlösning om jag suger av honom heller. Men om han tar de sista tagen samtidigt som jag suger så kan han få utlösning. Alltså tror jag inte att det handlar om rädslan att få utlösning, och varför skulle han vara rädd för att komma i min mun? Där blir det inga barn gjorda

Jag tror, precis som någon annan skrev, att det är nån mental blockering - kanske rädsla att förlora kontrollen (?)som gör att det inte går. Och har man accepterat detta i tp 15 år så blir det nog svårt att ändra på, tyvärr.

Svar på tråden Han kan inte få utlösning/orgasm