• Jennie med ie

Varför kollas inte mannen?

Absolut bör även mannen undersökas. Både via blodprov och då ska hormoner, kromosomer m.m. kollas och via spermaprov då det bl a kollas om det finns dåliga bakterier där. Vid vår första utredning kollades inte makens spermier, när vi bytte läkare så suckade den nye och sa att det är vanligt att det slarvas så och att han skäms å sina kollegors vägnar som tar så lätt på detta med upprepade missfall.

Kängu. De bör kolla dina hormoner också. Progesteron t ex, för lågt värde kan leda till att graviditeten blir svag, livmoderhinnan inte byggs upp ordentligt och embryot/fostret stöts ut.

• Jennie med ie

Kängu, jag bytte till dr Liedholm i Malmö. Men han är redan delvis pensionär och dessutom har han politiska uppdrag så jag vet inte om han tar emot nya patienter längre. Om han ö h t har nån mottagning längre. Han samarbetade med en annan läkare som jag tror hette Jeppsson och arbetade på MAS och denne läkare verkade också ta det hela på stort allvar.

• Jennie med ie

Kängu, Liedholm är inte på MAS utan har egen mottagning. På Gamla Torg. jeppson är på MAS.

Svar på tråden Varför kollas inte mannen?